پیش بینی تولید ۴۰ هزار تن گندم از گندمزارهای ابهر

پیش بینی می‌شود حدود ۴۰ هزار تن گندم در سال زراعی جاری از زمین‌های کشاورزی شهرستان ابهر برداشت شود.

پیش بینی تولید ۴۰ هزار تن گندم از گندمزارهای ابهر  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز زنجان ؛ مسئول تولیدات گیاهی جهادکشاورزی ابهرگفت:  تاکنون در بیش از 450 هکتار از گندم زارهای شهرستان ابهر با علف های هرز مبارزه شده است واین اقداما همچنان ادامه دارد . مبارزه با علف های هرز گندمزارهای  ابهرخانم حاجی خانی افزود: این عملیات مهم علاوه بر جلوگیری از آفت زدگی و بیماری های  مختلف گندم کیفیت محصول را نیز برای فروش نهایی افزایش می دهدوی گفت: مبارزه و ریشه کنی علف های هرز همچنین موجب افزایش  25 درصد عملکرد گندم می شود .گندم کاران ابهری این روزها در مزارع خود مشغول مبارزه با علف های هرز هستند و برای این کار مهم از علم و فناوری روز استفاده می کنندپیش بینی میشود گندم تولیدی این شهرستان امسال به بیش از 40 هزار تن افزایش یابدمسئول تولیدات گیاهی جهادکشاورزی ابهر در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، با اشاره به سطح زیر کشت گندم در این شهرستان، افزود: در سال زراعی جاری  حدود ۲۹ هزار هکتار از اراضی زراعی شهرستان ابهر به کشت گندم اختصاص یافته است.

حاجی خانی افزود: پیش بینی می‌شود حدود ۴۰ هزار تن گندم در سال زراعی جاری از زمین‌های کشاورزی شهرستان ابهر برداشت شود.

او با اشاره به اینکه در زمینه مبارزه با آفت سن گندم و اقدامات انجام شده در این راستا،   ادامه داد:تاکنون مبارزه با علف‌های هرز گندم در ۴۵۰ هکتار از مزارع استان انجام شده است.

حاجی خانی ادامه داد:مبارزه با علف‌های هرز علاوه بر جلوگیری از آفت زدگی و بیماری‌های مختلف گندم باعث افزایش کیفیت محصول و رشد ۲۵ درصد عملکرد گندم خواهد شد.

همزمان با  افزایش دمای استان و مساعد شدن شرایط برای بروز و طغیان بیماری زنگ گندم، کشاورزان باید با همراهی کارشناسان پهنه و کارشناسان ناظر جهادکشاورزی نسبت به بررسی از مزراع خود اقدام کنند و به محض مشاهده نخستین جوش‌های زرد رنگ بیماری روی برگ‌ها، نسبت به سمپاشی کل مزرعه با سموم توصیه شده اقدام کنند.

انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.