تونل بهشت آباد معیشت ۱۹ هزار خانوار را در معرض خطر قرار می‌دهد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: با اجرای تونل بهشت آباد معیشت حدود ۱۹ هزار خانوار در معرض خطر قرار می‌گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، جعفر مردانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری در شورای اطلاع رسانی با بیان اینکه در سال ۹۸ این استان چالش‌های متعددی را پشت سر گذاشت اظهار داشت: خوشبختانه در سیل فروردین ماه با وجود اینکه شهرستان کوهرنگ پربارش‌ترین نقطه در کشور بود با مدیریت استاندار و اعضای شورای مدیریت بحران هیچ خسارت جانی در این استان رخ نداد.

او با اشاره به اجرای تونل بهشت آباد در چهارمحال و بختیاری افزود: با آغاز فعالیت مجدد احداث تونل بهشت آباد در استان مجاور مکاتبات بسیاری برای پیگیری این موضوع از سوی استاندار، مسئولان مربوطه، نمایندگان و اعضای شورای تأمین انجام و مراتب اعتراض مردم به وزیر نیرو، معاون رئیس جمهور و وزیر جهادکشاورزی رسانده شد.

مردانی اضافه کرد: طبق برآورد‌های کارشناسان استان اصفهان تا سال ۱۴۲۰ با پیش بینی جمعیتی حدود ۶.۵ میلیون نفر نیازی به تأمین آب از طریق این تونل ندارد و می‌تواند آب شرب مورد نیاز خود را از طریق زاینده‌رود تأمین کند.

او ادامه داد: با اجرای تونل بهشت‌آباد معیشت حدود ۱۹ هزار خانوار در معرض خطر قرار می‌گیرد و بسیاری از چشمه‌ها و قنات‌ها نیز خشک می‌شود.

مردانی از تشکیل یک کمیته فنی و حقوقی در چهارمحال و بختیاری برای پیگیری مسئله بهشت آباد خبر داد و گفت: وحدت مردم و مسئولان نتیجه بسیار خوبی در پیشبرد پیگیری‌ها دارد، بسیاری از افراد به دنبال اختلاف افکنی بین مردم و مسئولان در حوزه آب هستند تا از این طریق به هدف خود برسند.

او با تأکید بر اینکه پروژه انتقال آب بهشت آباد ارزیابی زیست محیطی ندارد افزود: تا زمانی که مشکلات زیست و اجتماعی محیطی بهشت‌آباد برطرف نشود، این پروژه باید متوقف شود.

مردانی در خصوص برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان اضافه کرد: با وجود تمام تمهیدات و تبلیغات دشمنان مردم پای صندوق‌های رأی آمدند، مشارکت مردم در استان حدود ۵۲.۲۳ درصد بود.

او با اشاره به شیوع کرونا ویروس در کشور ادامه داد: در روز‌های اخیر شاهد بالا رفتن آمار مبتلایان به این ویروس در استان هستیم که طبق گفته مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد علت این مسئله نشست و برخاست‌های خانوادگی است از مردم درخواست می‌شود هم چنان در خانه بمانند و در نشست‌های خانوادگی شرکت نکنند.

مردانی گفت: نیاز است یک اتاق فکر برای بحث اطلاع‌رسانی در استان تشکیل شود تا بتوان مقابل هجمه‌های رسانه‌ای دشمنان را برای تزریق ناامیدی بگیریم و رصد فضای مجازی نیز در دستور کار قرار بگیرد.

او در پایان با اشاره به اینکه در حال حاضر کرونا ویروس و مسئله آب بزرگترین چالش در چهارمحال و بختیاری افزود: مسائل و مشکلات بیمه‌ای خبرنگارانی که در ایام شیوع کرونا ویروس دچار آسیب شده‌اند باید از طریق اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تأمین اجتماعی پیگیری شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مینا
۱۸:۰۹ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
امیدوارم خدا از باعث و بانیش نگذره
آخرین اخبار