دستگیری یکی از عناصر بارز گروه تروریستی داعش در موصل

ارتش عراق اعلام کرد یکی از عناصر بارز گروه تروریستی داعش که مورد پیگرد بود، در مخفیگاه خود در موصل دستگیر شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری المعلومه، ارتش عراق از دستگیری یکی از عناصر بارز گروه تروریستی داعش در شهر موصل خبر داد.

کمیته اطلاعات امنیتی اعلام کرد: نیرو‌های پیاده نظام لشکر شانزدهم ارتش عراق هنگام عملیات بازرسی میدانی با هدف پیگرد عناصر باقی مانده داعش، یکی از عناصر بارز داعش را که در تونلی در خانه یکی از اهالی روستای «مصرج» در موصل مخفی شده بود، دستگیر کردند.

به گفته این کمیته، این تروریست به موجب ماده ۴ قانون مبارزه با تروریسم حکم جلبش صادر شده و مورد پیگرد بود.

اطلاعات نظامی عراق نیز پیش از این از دستگیری اعضای یک باند تروریستی در شهر الرمادی مرکز استان الانبار عراق در حالی که برای انجام حملات تروریستی در روز‌های آتی نقشه کشیده بودند، به دست نیرو‌های امنیتی این کشور خبر داد.

از سوی دیگر، عبدالخالق العزاوی، یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی پارلمان عراق اعلام کرد که گروه تروریستی داعش روز گذشته (سه‌شنبه) بسیاری از چاه‌های نفتی «الحنطه» در شمال بعقوبه را به آتش کشیده است.

این نماینده افزود: تروریست‌های داعش میدان‌های نفتی این منطقه که یکی از بزرگترین مناطق زراعی در ناحیه «العظیم» در ۶۵ کیلومتری شمال بعقوبه بود را با هدف فشار بر مردم بیگناه طعمه آتش ساختند.

گفته شده نیرو‌های آتش‌نشانی عراق در حال اطفای حریق هستند.

پس از تشدید عملیات‌های ناکام تروریست‌های داعش که به گفته برخی تنها برای مانور سیاسی- رسانه‌ای است، نیرو‌های ارتش و الحشدالشعبی عراق عملیات‌های متعددی به صورت همزمان در استان‌های الانبار و صلاح الدین آغاز کردند که در مجموع چندین تروریست داعشی به هلاکت رسیده و مناطق وسیعی پاکسازی شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار