گاز گرفتگی حین حفر چاه آب، جان دو شهروند را گرفت

سرپرست سازمان آتش نشانی رشت از جان باختن ۲ شهروند حین حفر چاه آب خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، شهرام مومنی ، سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر رشت گفت: در پی اعلام حادثه به مرکز ستاد فرماندهی آتش‌نشانی رشت سریعا۷ آتش‌نشان و افسر ارشد، یک دستگاه خودروی نجات و عوامل اورژانس به محل حادثه  در جاده جیرده اعزام شدند.

او علت این حادثه را گاز گرفتگی در حین حفر چاه آب دانست و افزود: ابتدا مرد حفار با توجه به انتشار گاز زیر زمینی دچار حادثه شد که با توجه به عدم آگاهی دقیق از چگونگی انتشار گاز فرد دیگری که برای نجات به داخل چاه رفته بود نیز دچار گاز گرفتگی و خفگی شده است.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر رشت،  با بیان اینکه تیم نجات سریعا با انتقال گاز با سیلندر تنفسی آتش نشانی، محیط را برای اعزام آتش نشان به داخل چاه امن داشتند، گفت: بلافاصله انتقال هر دو فرد به مکان امن صورت گرفت ولی متاسفانه با توجه به تلاش امداد گران  اورژانس و آتش نشانان هر دو فرد شهروند جان خود را از دست دادند.

شهرام مومنی تصریح کرد: عدم آگاهی در حفر چاه های نیمه عمیق به جای نل های آب وچاه های برمه ، می تواند مردان حفار را دچار مشکل وحتی منجر به مرگ آنان شود.

 

انتهای پیام/م.ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.