رزمایش آزادسازی اراضی تصرف شده در البرز

رئیس کل دادگستری البرز گفت: روز چهارشنبه در همه حوزه‌های قضایی البرز در راستای رفع تصرف اراضی غیرمجاز در حدود ۳۷۰ هکتار از اراضی از لوث بنای غیرمجاز آزادسازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، حسین فاضلی هریکندی، رئیس کل دادگستری البرز با بیان این که  روز چهارشنبه در همه حوزه‌های قضایی البرز در راستای رفع تصرف اراضی غیرمجاز در حدود ۳۷۰ هکتار از اراضی از لوث بنای غیرمجاز آزادسازی شد، گفت: این آزادسازی در ادامه اقدامات قرارگاه پیشگیری و مقابله با ساخت و ساز‌های غیرمجاز در اراضی ملی، منابع طبیعی و تغییر کاربری اراضی زراعی و کشاورزی و صیانت از بیت المال در کل استان انجام شد.

او افزود: ارزش ریالی این اراضی بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده که امروز رفع تصرف شد.

فاضلی هریکندی گفت: اقدامات قرارگاه صیانت از بیت المال و مبارزه با تغییر کاربری در استان البرز ادامه خواهد داشت.

او ضمن هشدار به برخی از سودجویان که به دنبال تصرف اراضی ملی و خرید زمین‌های کشاورزی هستند و با خُرد کردن اراضی اقدام به ساخت ویلا می‌کنند، افزود: توجه داشته باشند که سرنوشتی جز تخریب و قلع و قمع در انتظار بنای غیرمجاز آن‌ها نخواهد بود پس بیهوده سرمایه خود را به هدر ندهند.

احمد نوروزی، رئیس دادگستری شهرستان ساوجبلاغ نیز گفت: با توجه به پیگیری و حمایت‌های رئیس کل دادگستری استان البرز و قطعیت رای با به کارگیری تمام امکانات و همکاری محیط زیست و نیروی انتظامی، بیش از ۳۰ هکتار از اراضی در بخش مرکزی و ۹۰ هکتار از اراضی غیرمجاز در بخش چهارباغ شهرستان ساوجبلاغ از تصرف متجاوزان خارج و به منابع طبیعی بازگشت.

او افزود: دستگاه قضایی شهرستان ساوجبلاغ در خصوص تغییر کاربری‌های غیرمجاز در باغ‌ها و اراضی زراعی به هیچ وجه کوتاه نخواهد آمد و با رعایت قوانین و مقررات هرگونه تغییر کاربری‌های غیرمجاز را متوقف و تخریب خواهد کرد و مردم بدانند هیچ شخص و شخصیتی در اجرای قانون مصون نخواهد بود و قطعا با کسانی که در فضای مجازی هم از این افرادسودجو حمایت می‌کنند نیز برخورد قاطعی خواهد شد.

نوروزی همچنین با اشاره به اینکه برخی افراد بعضاً تحت پوشش اتحادیه صنف املاک و از طریق فضای مجازی اقدام به انتشار آگهی‌های خلاف واقع با موضوع فروش املاک و اراضی در حاشیه شهر نیز می‌کنند، افزود: در صورت وقوع جرم این افراد نیز تحت پیگرد قرار خواهند گرفت و براساس قوانین و مقررات با آنان برخورد خواهد شد.

علیرضا دهقانیان، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ساوجبلاغ نیز ضمن هشدار جدی به متصرفین اراضی ملی و منابع طبیعی، گفت: برابر قانون اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها، هرگونه تغییر کاربری جرم تلقی شده و با متخلفان به شدت برخورد خواهد شد.

او با بیان این که دستگاه قضایی در خصوص تغییر کاربری‌های غیرمجاز کوتاه نخواهد آمد، افزود: امروز بیش از ۳۵۰ هکتار از اراضی استان البرز آزاد سازی شد که ۳۰ هکتار آن مربوط به بخش مرکزی شهرستان ساوجبلاغ بوده و قلع و قمع‌ها در خصوص تغییر کاربری‌های غیرمجاز انجام شده است.

ایرج الماسی، رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ نیز گفت: در راستای اجرای وظایف قانونی و به منظور حفظ و حراست از اراضی کشاورزی، زارعی و باغی به عنوان منابع ملی و حیاتی در تامین امنیت غذایی و همچنین اجرای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها روز چهارشنبه ۱۲۰ هکتار از اراضی شهرستان ساوجبلاغ با رای قطعی قلع و قمع اراضی تغییر کاربری یافته غیر مجاز با مجوز مراجع قضایی، آزادسازی شد.

او افزود: این موارد شامل دیوار کشی، بنا، ساخت وساز غیرمجاز بود که باحضور رئیس کل دادگستری استان البرز و مسئولان شهرستانی اجرا شد

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ با تاکید بر لزوم مشارکت همگانی در جلوگیری از تخریب اراضی کشاورزی و عرصه‌های ملی، خطاب به بهره‌برداران و دوستداران طبیعت گفت: در کنار حفاظت از عرصه‌های طبیعی و کشاورزی در صورت مشاهده هرگونه تخریب و دخل و تصرف در اراضی ملی، جهت حفظ و صیانت از اراضی کشاورزی با شماره تلفن ۱۳۱ که مختص گزارش های مردمی است، تماس بگیرند.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.