مبارزه با آفت سن مادری در سطح بیش از ۸۰ هزار هکتار از مزارع غلات آذربایجان غربی

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از مبارزه با آفت سن مادری در سطح بیش از ۸۰ هزار هکتار از مزارع غلات استان در سال زراعی جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه،  جعفر وحدت مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اظهار کرد:در سال زراعی ۹۹-۹۸ در حدود ۹۰ هزار هکتار از اراضی استان به کشت گندم آبی و بیش از ۲۹۰ هزار هکتار از اراضی دیم استان به کشت گندم دیم اختصاص یافته است.

وحدت تاکید کرد: تاکنون بیشترین سطح مبارزه شیمیایی علیه این آفت در بیش از ۴۴ هزار و ۵۷۷ هکتار از مزارع گندم و جو شهرستان بوکان صورت گرفته است و این روند همچنان ادامه دارد.

این مسئول افزود:مبارزه با علف‌های هرز مزارع غلات در بیش از۱۸۳ هزار هکتار و مبارزه با بیماری‌های غلات نیز در سطح ۳هزارو ۳۰۰ هکتار از مزارع صورت گرفته و همچنان ادامه دارد.

او اضافه کرد: پایش و بررسی مزرعه‌ای مرتبا توسط کارشناسان فنی انجام شده و در حال انجام است ومزارعی که در حد نرم مبارزه باشند، زارعین گندم کار با راهنمایی کارشناسان اقدام به مبارزه شیمیایی می‌کنند.

وحدت با بیان اینکه بارندگی‌های مناسب بهاره، رگبار‌های فصلی و رطوبت بالا در مزارع نیاز به پیشگیری و کنترل به موقع بیماری‌های غلات را می‌طلبد.

توصیه می‌شود زارعین قبل از شیوع وگسترش هر گونه بیماری در مزارع غلات حداقل یک نوبت نسبت به سمپاشی با رعایت توصیه‌های فنی اقدام نمایند.

انتهای پیام/ن م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.