برگزاری کنفرانس‌های داخلی و خارجی به شکل ویدئوکنفرانس

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) از برگزاری کنفرانس‌های داخلی و خارجی به شکل ویدئوکنفرانس با توجه به شرایط حاضر خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدجواد دهقانی گفت: با توجه به شرایط حاضر و ضرورت تداوم فعالیت‌های علمی و پژوهشی و آموزشی، جلسات با هیئت رئیسه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ایران و کشورهای اسلامی به شکل ویدئوکنفرانسی برگزار می‌شود.

او افزود: با توجه به مسئله پاندمی ویروس کرونا و نبود امکان برگزاری جلسات حضوری و همچنین برای تسریع تعاملات علمی، آموزشی، پژوهشی و فناوری با دانشگاه‌ها و مراکز علمی- پژوهشی در سطح کشور و محیط بین‌الملل و صرفه‌جویی در هزینه‌ها، جلساتی را در قالب ویدئو کنفرانس باهیئت‌ رئیسه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ایران و کشورهای اسلامی برگزار می‌شود.

دهقانی افزود: در این کنفرانس‌ها ضمن آشنایی با ظرفیت‌ها و نیازهای دو طرف، در خصوص انجام تفاهم‌های لازم برای گسترش سطح همکاری‌ها اقدام می‌شود.

او ادامه داد: همچنین، درگام‌های بعدی چنین نشست‌هایی در سطح معاونت‌ها و مدیران در حوزه‌های دیگری چون پیگیری ثبت نشریات معتبر در ISC، ثبت کنفرانس‌ها در ISC، ارزیابی عملکرد و رتبه دانشگاه‌ها در رتبه‌بندی جهانی ISC، بارگذاری اطلاعات نشریات در سامانه ISC، افتتاح شاخه مرکز منطقه‌ای در دانشگاه‌ها، انتشار نشریات معتبر کشورتوسط مرکز منطقه‌ای، معرفی انتشارات مرکز منطقه‌ای و رایزنی برای انتشار کتاب و ... برگزار می‌شود.

سرپرست ISC بیان کرد: از ابتدای امسال نیز ویدیو کنفرانس‌های داخلی و خارجی در دست پیگیری و اجرا بوده است که به عنوان نمونه‌ای از ویدیوکنفرانس‌های خارجی برگزارشده می‌توان به موارد برگزار شدهبا سازمان همکاری‌های اقتصادی کشورهای اسلامی (D-۸) مستقر در استانبول ترکیه و همچنین کارگروه بهداشت و سلامت دی-هشت (D۸-HSP) با مرکزیت ابوجای نیجریه و نیز دانشگاه فنی الفرات الاوسط عراق اشاره کرد.

دهقانی اضافه کرد: در سال جهش تولید و شرایط پاندمی کرونا، مرکز منطقه‌ای و ISC نه تنها در تعاملات بین‌المللی روندی کاهشی نداشته‌اند بلکه از روندی افزایشی نیز برخوردار بوده‌اند.

این استاد دانشگاه اظهار کرد: این جلسه پیرو تفاهم‌نامه‌های منعقدشده بین طرفین در ۹ شهریور سال گذشته و به‌منظور پیگیری و عملیاتی‌سازی بندهای این تفاهم‌نامه و پس از پیگیری و رایزنی‌های مرکز منطقه‌ای و پایگاه استنادی برگزار شد.

دهقانی با اشاره به تدوام ادامه روند جلسات بین‌المللی ویدئو کنفرانسی با دانشگاه‌ها، برگزاری ویدئو کنفرانس با دانشگاه فنی الفرات الاوسط عراق که اخیرا برگزار شد را یکی از آنها نام برد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.