گران‌ترین گل‌های جهان + تصاویر

در گزارش زیر با گران‌ترین گل‌های جهان که برای خرید هر شاخه آن باید سه میلیون پوند بپردازید آشنا خواهید شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، در این مطلب با گران‌ترین گل‌های جهان از لیزینیاتوس تا رز ژولیت که برای خرید هر شاخه آن باید سه میلیون پوند بپردازید آشنا خواهید شد.

۱۰- لیزینیانتوس

استوما نوعی گیاه متعلق به خانواده Gorechanov است. این نام ریشه یونانی دارد و از eu به معنای خوب و stoma به معنای دهان می‌آید. گل‌های پرورشی متعلق به این دسته اغلب لیزینیانتوس نام دارند. این گیاه در جنوب آمریکا، مکزیک، پاناما، شمال آمریکای جنوبی و جزایر دریای کارائیب یافت می‌شود. ارتفاع این گیاه به ۶۰ سانتیمتر می‌رسد و گل‌های آن آبی با سایه‌های مختلف است. انواع تولید شده این گیاه به صورت مصنوعی نیز دارای گل‌های قرمز رنگ، سفید و زرد هستند. رایج‌ترین نوع استوما با گل‌های بزرگ، به عنوان گیاه زینتی یا خانگی به کار می‌رود.

گران‌ترین گل‌های جهان + تصاویر

۹- لیلی دره

لیلی دره، نوع مونوتایپ یا الیگوتایپ از گیاهان خانواده Sparzhevye است.

گران‌ترین گل‌های جهان + تصاویر

۸- گلوریوسیس، هر گل ۱۰ دلار

گلوریوسا یک نوع گیاه گلدار بالارونده با ساقه‌های افقی است که شاخه‌های برگدار خود را تا دو متر با حضور یک پشتیبان پرتاب می‌کند. غده‌ها زیرزمینی، نوک تیز و اغلب به شکل V. هستند بدون ریشه، و با یک پوست نازک قهوه‌ای طلایی پوشیده شده اند. گل‌ها به صورت جداگانه روی ساقه‌های بلند قرار می‌گیرند. گل‌ها بزرگ، دو جنسی و دارای تقارن شعاعی هستند. شش گلبرگ آن به سمت ساقه خم شده، نوک تیز و مواج هستند، طرف بیرونی آن صورتی و داخلی آن دو رنگ هستند: زرد و قرمز روشن. پرچم‌ها به صورت شعاعی مانند پره‌های چرخ قرار دارند. بساک‌ها با یک شکاف طولی باز می‌شوند. تخمدان بالاست و شامل سه بخش می‌شود. گلوریسا گیاهی نسبتا نادر و گل گران قیمت بومی آفریقای جنوبی و آسیا است. گاهی ارتفاع این گیاه به سه متر می‌رسد. شاخه‌های شکننده، برگ‌های بلند و گل‌های بزرگ با اشکال عجیب دارد. گل‌های آن زرد-قرمز روشن یا زرد- سبز هستند. قیمت هرگل آن ده دلار است.

گران‌ترین گل‌های جهان + تصاویر

۷- هورتنس

هورتنسیا نوعی گیاه گلدار از خانواده هورتنس است که ۷۰ - ۸۰ نوع دارد. بیشتر گونه‌ها درختچه‌هایی با ارتفاع ۱ تا ۳ متر هستند، برخی درختان کوچک هستند، بقیه لیانا‌هایی هستند که در امتداد تنه درختان تا ۳۰ متر بالا می‌روند. این گیاه می‌تواند به صورت برگریز یا همیشه سبز باشد، اما بیشتر برگریز هستند. از بهار تا اواخر پاییز گل می‌دهد. گل‌ها در انتهای ساقه جمع می‌شوند. در بیشتر گونه سر‌های گلدار دو نوع دارد: گل‌های کوچک در وسط و گل‌های بزرگ در لبه ها. در برخی گونه‌ها همه گل‌ها بزرگ هستند و اندازه یکسانی دارند. اکثر گل‌ها سفید هستند، اما برخی می‌توانند آبی، قرمز، صورتی یا بنفش باشند. در این گونه، رنگ اغلب به PH خاک بستگی دارد: در خاک‌های اسیدی، گلبرگ‌ها آبی، در خاک خنثی بژ کم رنگ و در خاک بازی صورتی یا یاسی می‌شوند. این گل می‌تواند آلومینیوم را از خاک جمع کند و سایه‌های آبی ایجاد کند.

گران‌ترین گل‌های جهان + تصاویر

۶- لاله «پادشاه شب»

تولیپ یکی از پرطرفدارترین گیاهان زینتی جهان است و هزاران شکل و نوع از آن در مناطق صنعتی پرورش داده می‌شود. حتی در قرن هجدهم در هلند، تقاضا برای این گل بسیار زیاد بود که حتی روی اوراق بهادار هلند در سال ۱۶۳۷ نقش بست. در طبیعت، بیش از صد نوع لاله، عمدتا در مناطق خشک و کوهستانی آسیای مرکزی، اروپا، قزاقستان، ایران، ترکیه و شمال هند یافت می‌شود. در بخش اروپایی روسیه نیز می‌توانید چندین نمونه وحشی پیدا کنید که مشهورترین آن‌ها لاله جنگلی با گل‌های زرد کوچک است. «پادشاه شب» غیرمعمول‌ترین نوع لاله است. در گذشته این لاله سیاه گران‌ترین و دلپذیرترین گل بود. در طول «تپ لاله» یک لاله سیاه معادل با یک گله گوسفند، چهار گاو، چهار خوک، چهار تن گندم، دو تن کره، سیصد کیلوگرم پنیر و یک فنجان نقره‌ای بود. اما امروزه قیمت یک شاخه از این گل ۱۵ تا ۲۰ دلار است.

گران‌ترین گل‌های جهان + تصاویر

۵- زعفران
زعفران، ادویه و رنگ دهنده غذا، از گل خشک شده زعفران به دست می‌آید. زعفران مدت‌ها به دلیل سختی تولید، گران‌ترین ادویه جهان بود. یک گل سه کلاله دارد و ۲۰۰ کیلوگرم گل برای تولید یک کیلو ادویه نیاز است. ۹۰ درصد زعفران جهان در ایران برداشت می‌شود. از طعم و رنگ زعفران در آشپزی، شیرینی پزی، تولید پنیر و سوسیس استفاده می‌شود.

گران‌ترین گل‌های جهان + تصاویر

۴- ارکید «کینابال طلایی»

گران‌ترین گل جهان، کینابال طلایی کمیاب‌ترین نوع ارکید است که منحصرا در جزیره بورنئو در یک طرف کوه کینابالو رشد می‌کند. این گیاه شگفت انگیز اولین بار در ۱۵ سالگی گل می‌دهد. قیمت این گیاه کمیاب تا ۵۰۰۰ دلار هم می‌رسد. این گل‌های معطر بزرگ بیشتر از شش تا نمی‌شوند و با رنگ آمیزی راه راه منحصربفرد و آرایش افقی گلبرگ‌ها شناخته می‌شوند. به نظر می‌رسد این گل گران‌ترین گل جهان باشد. روی هر ساقه ۵ تا ۶ گل زرد بزرگ رشد می‌کند. این گل فقط در ماه‌های مارس تا مه رشد می‌کنند و ممکن است زمان طولانی طول بکشد تا دوباره شکوفا شود. برای هر شاخه باید ۵ تا ۶ هزار دلار پرداخت کنید.

گران‌ترین گل‌های جهان + تصاویر

۳- ارکید henzhen Nongke

یک نوع ارکیده است که به صورت مصنوعی توسط تیمی از پرورش دهندگان چینی پس از ۸ سال کار سخت توسعه یافته است. برای دیدن این گل زیبا باید ۴ تا ۵ سال صبر کنید. این گل در سال ۲۰۰۵ توسط یک خریدار ناشناس به قیمت ۲۰۲۰۰۰ دلار خریده شد و بنابراین گران‌ترین گل فروخته شده در جهان شد. این گل ملکه ارکیده‌ها و ملکه گل‌های جهان نامیده می‌شود.

گران‌ترین گل‌های جهان + تصاویر

۲- رز ژولیت

پرورش دهنده بریتانیایی دیوید آستین انواع مختلفی از رز‌ها را تولید کرده است. برای ایجاد این گل فوق العاده او ۸. ۱۵ میلیون دلار و ۱۵ سال کار سخت نیاز داشت. این رز زیبا اولین بار در سال ۲۰۰۶ در نمایشگاه گل بریتیش چلسی به نمایش عموم درآمد. یک دسته گل کوچک از رز سوئیت ژولیت حدود ۱۵۰ دلار و هر گل ۲۵ دلار قیمت دارد. گل ژولیت ترکیبی از فرم آنتیک زیبا، سایه‌های هلویی رنگ ملایم و عطر سبکی از چای رز است. اکنون دیوید آستین می‌تواند تمام هزینه‌هایی که در این سال‌ها صرف این گل منحصربفرد کرده را با فروش هر گل به قیمت سه میلیون پوند استرلینگ جبران کند.

گران‌ترین گل‌های جهان + تصاویر

۱- کادوپول

کادوپول (ملکه شب) یک گل منحصربفرد از جزایر سریلانکا است. مسافران و گردشگران از سراسر جهان برای دیدن این گل زیبا به این جزیره می‌آیند. گفته می‌شود در شب که این گل شکوفا می‌شود، موجودات افسانه ای، نیمه خدایان با بدن مار مانند به زمین می‌آیند تا زیباترین گل جهان را چیده و آن را به بودا هدیه دهند. این گل بوی عجیب و گلبرگ‌های ظریف سفید دارد. در ژاپن به این گل «زیبایی ماه» می‌گویند. پس از چیدن این گل فقط چند ساعت زنده می‌ماند بنابراین در هیچ مغازه‌ای فروخته نمی‌شود و هیچکس نمی‌تواند آن را بخرد. علاوه بر این گل‌های آن که در شب شکوفا می‌شوند فقط یک شب دوام دارند و قبل از طلوع خورشید می‌میرند.

گران‌ترین گل‌های جهان + تصاویر

منبع: برترین‌ها

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
گران بها ترین گل جهان مادر و فرزند صالح است.
آخرین اخبار