امتحانات نهایی پایه دوازدهم ۱۷ خرداد آغاز می‌شود

رئیس اداره سنجش و پیشرفت تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر، نحوه برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم را تشریح کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمد زنگنه رئیس اداره سنجش و پیشرفت تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: امتحانات نهایی پایه دوازدهم ۱۷ خرداد شروع می شود و ۱۵ تیر پایان می‌یابد، و بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، نتایج امتحانات تا پایان تیر اعلام می‌شود.

او با بیان اینکه برای حفظ سلامتی دانش آموزان، امتحانات نهایی در دو گروه برگزار می‌شود، بیان کرد: گروه اول شامل دانش آموزان رشته‌های ریاضی و علوم تجربی است که تعداد شرکت کنندگان این گروه در استان چهار هزار و ۲۰۰ نفر است. امتحانات این گروه از دانش آموزان از ۱۷ خرداد شروع و تا ۱۴ تیر ادامه می‌یابد.

رئیس اداره سنجش و پیشرفت تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر ادامه داد: گروه دوم شامل دانش آموزان رشته‌های ادبیات و علوم انسانی و معارف اسلامی و هم چنین دانش آموزان پایه سوم دوره متوسطه (نظری و فنی و حرفه‌ای) و دوره پیش دانشگاهی از نظام آموزشی پیشین می‌باشد که شرکت کنندگان این گروه در استان ۳۳۰۰ نفر است. امتحانات نهایی این گروه از دانش آموزان از ۱۸ خرداد شروع و ۱۸ تیر خاتمه می‌یابد.

رئیس اداره سنجش و پیشرفت تحصیلی با بیان اینکه در سال تحصیلی کنونی به دلیل شیوع ویروس کرونا آموزش به دو روش حضوری و غیر حضوری (مجازی) انجام شده، گفت: براساس بررسی‌های بعمل آمده ۸۰ درصد از محتوای آموزشی به روش حضوری تدریس شده و فقط ۲۰ درصد محتوای کتب درسی به روش مجازی و با استفاده از پیام رسان‌های موجود و شبکه شاد انجام شده است

او ادامه داد: به همین دلیل ۱۶ نمره از سوالات امتحانات نهایی دانش آموزان پایه دوازدهم از ۸۰ درصد از محتوای کتب درسی که به صورت حضوری تدریس شده است و پاسخگویی به این سوالات اجباری است.

زنگنه افزود: همچنین برای ۴ نمره باقی مانده دو نوع سوال یعنی ۴ نمره از ۲۰ درصد از محتوای کتب درسی که به صورت غیر حضوری تدریس شده و ۴ نمره هم از ۸۰ درصد محتوای آموزشی تدریس شده به صورت حضوری در نظر گرفته می‌شود. دانش آموزان مجاز هستند تا از بین این دو نوع سوالات ۴ نمره‌ای دست به انتخاب بزنند.

رئیس اداره سنجش و پیشرفت تحصیلی با بیان اینکه حفظ سلامتی دانش آموزان اولویت نخست آموزش و پرورش است، بیان کرد: در این زمینه تدابیر بهداشتی مانند چینش صندلی‌ها به فاصله بین ۸/۱ تا ۲ متر، ضدعفونی کردن حوزه‌های امتحانی به صورت روازنه، استفاده از مراقبین بهداشت مدارس و هم چنین کارشناسان شبکه‌های بهداشت جهت رصد سلامتی دانش آموزان و الزام دانش آموزان به استفاده از ماسک و دستکش در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.