سینا کمالخانی منتخب تفرش و آشتیان وفراهان از راه یافتن به مجلس یازدهم باز ماند.

منتخب تفرش و آشتیان وفراهان در آستانه ورود به مجلس یازدهم متوقف شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان گفت: رأی شورای نگهبان این بود که سیناکمالخانی"  منتخب تفرش و آشتیان و فراهان از راه یافتن به مجلس یازدهم بازخواهد ماند، مراتب این موضوع به صورت مکتوب به وزارت کشور ابلاغ خواهد شد.

کدخدایی در جمع خبرنگاران با اشاره به تأیید نشدن مدرک تحصیلی برخی منتخبان افزود: بعد از بررسی‌های مفصل شورای نگهبان از طریق وزارت آموزش عالی و دستگاه‌های دیگر مشخص شد موسسه‌ای که مدرک تحصیلی نماینده منتخب تفرش و آشتیان وفراهان را صادر کرده، مجوز رسمی از وزارت علوم ندارد و طبعا مدرکی هم که صادر شده قابل اعتبار نیست.

او اضافه کرد: در هر صورت برای ما مسجل شد که مدرک تحصیلی "سیناکمالخانی" فاقد اعتبار رسمی است.

سخنگوی شورای نگهبان بیان کرد: نهایتا رأی شورای نگهبان این بود که منتخب تفرش و آشتیان و فراهان از راه یافتن به مجلس یازدهم بازخواهد ماند، مراتب این موضوع به صورت مکتوب به وزارت کشور ابلاغ خواهد شد.

سینا کمالخانی در انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی که یکم اسفندماه ۹۸ برگزار شد در حوزه انتخابیه تفرش، آشتیان و فراهان استان مرکزی با کسب ۱۳ هزارو ۷۵۲ رای از مجموع ۳۷هزارو ۷۷۴ رای ماخوزه در این حوزه اکثریت آراء را کسب کرد.

استان مرکزی هفت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد که یک کرسی متعلق به حوزه انتخابیه آشتیان، تفرش و فراهان است.

انتخابات مجلس یازدهم در استان مرکزی در یک‌هزار و ۱۷ شعبه اخذ رای شامل ۶۸۸ شعبه ثابت، ۳۲۹ شعبه سیار برگزار شد و۱۴۴ نامزد انتخاباتی در گردونه رقابت‌های مجلس شورای اسلامی استان مرکزی حضور داشتند و ۲۵ هزار عوامل اجرایی، بازرسی و نظارتی و سه هزار و ۵۰۰ عامل انتظامی در جریان انتخابات فعالیت داشتند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.