امنیت ملی افغانستان: هسته مشترک داعش و شبکه‌ حقانی در کابل نابود شد

ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان اعلام کرد که در سه عملیات، هسته مشترک داعش و شبکه حقانی را در کابل از بین برده‌اند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان اعلام کرد که در سه عملیات، هسته مشترک داعش و شبکه حقانی را در کابل از بین برده‌اند.

ریاست امنیت ملی افغانستان امروز (چهارشنبه 17 ثور/ اردیبهشت) با نشر اعلامیه‌ای گفته که این عملیات‌ها با هدف نابودی هسته‌های داعش و شبکه حقانی در مناطقی از ولسوالی شکردره و ناحیه یازدهم شهر کابل راه اندازی شدند.

اعلامیه امنیت ملی افغانستان افزوده است: «این هسته‌ای مشترک به رهبری ثناالله مسئول کتیبه‌ای داعش و هماهنگ کننده‌ای شهری شبکه‌ای حقانی در کابل مدیریت می‌شد.»

بر اساس این گزارش، حمله ‌راکتی بر مراسم تحلیف ارگ ریاست جمهوری، حمله بر درمسال اهل هنود (سیک‌ها)، حمله تروریستی بر مصلی شهید مزاری و دو حمله‌ای راکتی بر بگرام از سوی همین هسته انجام شده بود.

همچنین گفته شده که این هسته، ترورهای هدفمند را نیز در شهر کابل انجام می‌داد.

امنیت ملی افغانستان افزوده است که در عملیات‌های نیروهای این نهاد، هشت نفر از این تروریست ها بازداشت و پنج جنگجوی دیگر به هلاکت رسیده‌اند.

گفتنی است که چندی پیش نیز نیروهای امنیت ملی افغانستان اسلم فاروقی، رهبر شاخه خراسان گروه تروریستی داعش را به همراه 19 تن از افراد این گروه در قندهار بازداشت کرده بودند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار