پنج اثر تاریخی و طبیعی دامغان ثبت ملی شد

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دامغان گفت: پنج اثر تاریخی و طبیعی شهرستان در سال گذشته به ثبت ملی رسید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مهدی قاسمی رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دامغان گفت: آثار ثبت شده شهرستان دامغان در سال ۹۸ شامل چهار اثر طبیعی و یک بنای خشتی و تاریخی است.

او افزود: چهار اثر طبیعی شهرستان دامغان شامل سه درخت چنار قدیمی در مجموعه گردشگری چشمه علی و چنار کهنسال روستای تویه دروار است و یک اثر تاریخی نیز بنای خشتی منتسب به منوچهری دامغانی است.

قاسمی اضافه کرد: امسال ثبت قلعه علی آباد مطلب خان، آب انبار روستای سبحان، مسجد روستای سبحان و شترخان روستای علی آباد، به ثبت می‌رسند.

او ادامه داد: سالانه هر استان و شهرستان سهمیه‌ای برای ارائه آثار ملموس و ناملموس دارند که در همین راستا، پرونده پنج سهمیه سال آینده شهرستان ارسال شده است.

قاسمی گفت: هم‌اکنون ۳۰ پرونده را برای ثبت ملی در شهرستان درنظر گرفته شده که تایید مقدماتی کمیته ثبت ملی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز برای این آثار اخذ شده است.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دامغان گفت: از سال ۹۱ تا ۹۸ هیچ اثر ثبت ملی در شهرستان وجود نداشت و در تلاشیم تا از سال جاری این آثار را دربرنامه کاری قرار دهیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار