بایدن: با فشار بر اسرائیل باید مانع اقدامات یکجانبه آن شد

نامزد پیشتاز دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا گفت باید با فشار بر رژیم صهیونیستی مانع از اقدامات یکجانبه آن که مانع صلح با فلسطین می‌شود، شد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا ضمن اشاره ضمنی به اقدام تل آویو برای الحاق کرانه باختری گفت فشار بر رژیم صهیونیستی برای پذیرش راه حل در مذاکرات صلح با فلسطین بسیار مهم است.

معاون رئیس جمهور سابق آمریکا با اشاره به تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری گفت باید اسرائیل را برای جلوگیری از اقدامات یکجانبه تحت فشار قرار داد.

بایدن افزود در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، کمک‌های آمریکا به فلسطین را از سرمی گیرد، کنسولگری آمریکا در قدس شرقی و نهاد وابسته به سازمان آزادی بخش فلسطین در واشنگتن را بازگشایی می‌کند.

بایدن در ادامه افزود اولویت فعلی برای صلح میان فلسطین و اسرائیل باید از سرگیری مذاکرات ما با طرف فلسطینی و تحت فشار قرار دادن اسرائیل برای جلوگیری از اقداماتی باشد که دستیابی به راه حل صلح را غیرممکن می‌کند.

گفتنی است، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شده که اطمینان دارد می‌تواند شعار انتخاباتی خود مبنی بر الحاق بخشی از کرانه باختری را طی چند ماه آینده عملی کند.

نتانیاهو همچنین مدعی شد که فرآیند الحاق بخشی از کرانه باختری طی ماه‌های آتی آغاز خواهد شد.

اخیرا مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا با نشان دادن چراغ سبز به تل‌آویو گفت الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری اقدامی است که اسرائیل باید درباره آن تصمیم‌گیری کند و واشنگتن دیدگاه‌های خود را در اختیار تل‌آویو قرار خواهد داد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا طی طرحی موسوم به معامله قرن ضمن نادیده گرفتن قدس به عنوان بخشی از تمامیت ارضی فلسطین، بخش عمده‌ای از کرانه باختری را هم به صهیونیست‌ها تقدیم کرده است. قرار است این طرح در کنست تصویب شده و سپس وارد فاز عملیاتی شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار