رئیس جمهور آمریکا قطعنامه کنگره برای کاهش اختیارات جنگی خود در مقابله با ایران را وتو کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا قطعنامه کنگره برای کاهش اختیارات جنگی خود در مقابله با ایران را وتو کرد.

ترامپ در بیانیه‌ای که کاخ سفید منتشر کرد گفت: «این یک قطعنامه بسیار توهین آمیز بود که توسط دموکرات‌ها و به عنوان بخشی از راهبرد آن‌ها برای برنده شدن در انتخابات سوم نوامبر از طریق شکاف انداختن در حزب جمهوری خواه معرفی شده بود.»

وی گفت: «معدود نمایندگان حزب جمهوری خواه که به این قطعنامه رای مثبت دادند عامل دست آن‌ها شده اند.»

ماه مارس مجلس نمایندگان آمریکا قطعنامه‌ای را که خواستار کاهش اختیارات ترامپ برای اقدام نظامی علیه ایران است، به تصویب رساند.

نمایندگان آمریکا با ۲۲۷ رای موافق در برابر ۱۸۶ رای مخالف قطعنامه‌ای را که هدف از آن ممانعت از تشدید اوضاع با ایران بدون اجازه کنگره است را تصویب کردند.

این قطعنامه خواستار محدود کردن اختیارات ترامپ برای اقدام نظامی در برابر ایران است.

ماه فوریه (بهمن) مجلس سنای آمریکا قطعنامه‌ای مشابه که از سوی «تیم کین»، سناتور دموکرات ایالت ویرجینیا معرفی شده بود را به تصویب رساند.

این قطعنامه که خواستار ممنوعیت اقدام نظامی علیه ایران بدون مجوز کنگره بود، در رای‌گیری بهمن ماه سنای آمریکا با ۵۵ رای موافق در برابر ۴۵ رای مخالف تصویب شد.

این قطعنامه برای لازم الاجرا شدن نیاز به امضای ترامپ داشت. حال با وتوی ترامپ دوباره این قطعنامه به کنگره بازخواهد گشت و این بار اگر با دو سوم آرا به تصویب برسد بدون امضای ترامپ نیز لازم الاجرا خواهد شد. 

انتهای پیام/ 

برچسب ها: دونالد ترامپ ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
چرا تا حالا وتو نكرد ؟
آخرین اخبار