اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیک در داروخانه‌های شهرضا

رئیس بیمه سلامت شهرضا گفت:با اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی پزشکان، ضمن کاهش خطای تجویز دارو و تشخیص، تداخل احتمالی داروها برطرف می‌شود .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مجتبی صالح رئیس بیمه سلامت شهرضا با اشاره به اجرای طرح نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک در داروخانه‌های شهرستان شهرضا اظهار داشت: با توجه به رویکرد جدید سازمان بیمه سلامت مبنی بر حرکت به سمت سازمان الکترونیک و تکلیف قانونی بند ز و ج تبصره ۱۷ قانون بودجه سال ۹۹ سازمان بیمه سلامت باید طرح نسخه‌نویسی الکترونیک و استحقاق سنجی بیمه‌شدگان را اجرا کند.

رئیس بیمه سلامت شهرضا با بیان این‌که این طرح در شهرستان‌های شهرضا و دهاقان از اردیبهشت ماه سال جاری اجرا می‌شود، افزود: در این طرح کلیه مراکز درمانی ملزم به ارسال نسخ الکترونیک هستند، بنابراین با پزشکان و مؤسسات طرف قرارداد در شهرستان هماهنگی لازم به عمل آمده و آموزش‌های این طرح در حال انجام است.

او با بیان این‌که در این طرح، بیماران به جای ارائه نسخه کاغذی به داروخانه‌ها، از طریق نسخه الکترونیکی داروی خود را دریافت می‌کنند، بیان کرد: با اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی پزشکان، ضمن کاهش خطای تجویز دارو و تشخیص، تداخل احتمالی دارو‌ها برطرف می‌شود.

صالح ادامه داد: تمامی سوابق و دارو‌های مصرفی بیمار در پرونده الکترونیک سلامت وی ثبت خواهد شد و بیمار در مراجعه به داروخانه صرفاً با ارائه شناسه نسخه و یا ارائه کارت ملی می‌تواند به دریافت اقلام دارویی تجویزی اقدام کند.

رئیس بیمه سلامت شهرضا با بیان این‌که از مزایای اجرای این طرح می‌توان به جلوگیری از مصرف کاغذ، سوء استفاده از نسخ کاغذی، کنترل رفتار بیمه‌شدگان و به دست آمدن آمار و اطلاعات برای برنامه‌ریزی اشاره کرد، خاطرنشان کرد: اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیک یک الزام قانونی است که از برنامه‌های ششم توسعه بوده و باید تا پایان سال سوم برنامه، پزشکان نسخه‌ها را به صورت الکترونیک تجویز کنند.

منبع:فارس

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.