تولیدبیش از یک میلیون ماسک در واحدهای تولیدی کردستان

از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون بیش از یک میلیون ماسک سنتی توسط واحدهای صنعتی که خط تولید خود را تغییر دادند، تولید و روانه بازار شده است.

تولیدبیش از یک میلیون ماسک در واحدهای تولیدی کردستانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: بیش از یک میلیون ماسک سنتی از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون در واحدهای صنعتی استان تولید و بین مردم توزیع شده است.

محمد دره‌وزمی اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور وبه تبع استان، بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار جفت دستکش یکبار مصرف وارد این استان شده است.

او با اشاره به اینکه این میزان دستکش در فروشگاه‌های منتخب بین مردم توزیع شده است، اضافه کرد: ۲ واحد تولید دستکش یکبار مصرف هم در شهرهای سنندج و بیجار به بهره‌برداری رسیده و با شروع فعالیت این واحدها نیاز مردم استان به دستکش تامین شده و دیگر احتیاجی به وارد کردن آن از دیگر استان‌های کشور نداریم.

دره‌وزمی اظهار داشت: علاوه بر تولید این میزان ماسک و دستکش در استان، با پیگیری‌های انجام شده ۸۰ هزار عدد ماسک سه لایه و بیش از ۱۴ هزار عدد ماسک N۹۵ را تهیه و به طور رایگان در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان قرار دادیم.

او افزود: چهار واحد تولیدی استان هم با تغییر خط تولید خود اقدام به تولید محلول ضدعفونی کننده کردند که در این راستا تاکنون ۱۰۰ هزار لیتر الکل اتانول برای تهیه این محلول به استان وارد شده است.

انتهای پیام /ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.