تلاش در خصوص کاهش اثرات خشکسالی بر روی تنوع زیستی

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: با تدابیر مدیریتی و برنامه ریزی اثرات خشکسالی روی تنوع زیستی کاهش می‌یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، شهرام احمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: مناطق حفاظت شده بخشی از طبیعت هستند و بدون شک از آثار خشکسالی بی بهره نیستند، با این حال تلاش می‌شود با تدابیر مدیریتی و برنامه‌ریزی اثرات خشکسالی روی تنوع زیستی را کاهش یابد.

او با اشاره به خشکسالی‌های ۱۰ سال اخیر به عنوان یکی از بزرگترین مشکلات محیط زیست استان افزود: امسال نیز بارش استان نسبت به میانگین بلند مدت کاهش داشته است.

احمدی اضافه کرد: تنش آبی در نقاط شرقی استان برای محیط طبیعی، تنوع زیستی و انسانی بیشتر است.

او با اشاره به مشکلات محیط زیست در ماه‌ها و سال‌های خشک اضافه کرد: احداث آبشخور سیار و ثابت و حمل آب با تانکر انتقال آب از چشمه‌ها و قنوات به آبشخور‌ها از جمله اقدامات برای تأمین آب مورد نیاز حیات وحش استان در شرایط خشکسالی و کمبود است.

احمدی با بیان اینکه منابع آبی در فصل گرما بیشتر تحت تأثیر قرار می‌گیرند ادامه داد: امسال نیز تعدادی تانکر ذخیره آب و آبشخور برای تامین آب حیات وحش استان در نظر گرفته شده است.

او به بازسازی چشمه‌ها و قنوات در مناطق تحت مدیریت این سازمان اشاره کرد و گفت: همچنین به منظور آمادگی بیشتر برای تأمین آب در فصل گرما و شرایط کم آبی، استخر‌های مناطق حفاظت‌شده در این فصل آبگیری می‌شود.

احمدی افزود: انتقال آب بین حوضه‌ای بدون ارزیابی‌های زیست محیطی می‌تواند برای تنوع زیستی استان خطرآفرین باشد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار