کوچ هپکو به ایمیدرو قطعی شد

معاون امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: بحث واگذاری شرکت هپکو به ایمیدرو برای دولت قطعی است و به زودی انجام می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، سعید فرخی معاون امور اقتصادی استانداری مرکزی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در اراک اظهار کرد: نشستی در خصوص بررسی مسائل و مشکلات شرکت‌های واگن پارس، هپکو اراک و آذرآب روز گذشته با حضور سعدی شیرکوند معاون هماهنگی امور اقتصادی و زیربنای معاون اول رئیس جمهوری در ساختمان ریاست جمهوری برگزار شد که بحث واگذاری هپکو به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) تاکید شد.

فرخی بیان کرد: برخی مسایل برای واگذاری بین سازمان خصوصی‌سازی و ایمیدرو باید طی شود که در این نشست مقرر شد این مسایل نیز تا یک هفته آینده به نتیجه برسد.
معاون امور اقتصادی استانداری مرکزی ادامه داد: در خصوص واگذاری واگن پارس به مپنا نیز مشکلی وجود ندارد و آمادگی تحویل این واحد صنعتی فراهم است و تا ۲ هفته آینده و با حل برخی مسایل، قرارداد برای تحویل واگن پارس به مپنا عقد می‌شود.


بیشتر بخوانید:

 


فرخی تصریح کرد: یکی از مباحث مربوط به آذرآب در خصوص ضمانت‌نامه‌هایی است که بانک کشاورزی برای قرارداد‌های مهم این واحد تولیدی انجام نداده بود که این امر نیز به دلیل برخی محدودیت‌ها انجام نشده و قرار است نشستی ویژه بین صندوق توسعه ملی، بانک صادرات و بانک مرکزی تا یک هفته آینده برگزار شود.

او اضافه کرد: مصوبات ملی در خصوص حل مشکلات صنایع بزرگ استان مرکزی با جدیت دنبال می‌شود و تاکنون گام‌های بلندی در این راستا برداشته شده است.

معاون امور اقتصادی استانداری مرکزی خاطرنشان کرد: رفع موانع و مشکلات واحد‌های تولیدی و اقتصادی این استان با استفاده از ابزار کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید رصد و پیگیری می‌شود.

انتهای پیام / ش ج 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.