تشخیص ضربان قلب نامنظم با گردنبند هوشمند

یک گردنبند فناورانه به کمک تشخیص زود هنگام وقوع سکته قلبی یا شناسایی دیگر بیماری‌های قلبی و عروقی آمده است.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ساینس دیلی، برای اولین بار با آویختن گردنبند هوشمندی که توسط محققان فلاندی ساخته شده است می‌توان به طور متبکرانه‌ای ریتم غیر طبیعی قلب را تشخیص داد.

این مطالعه توسط انجمن قلب و عروق اروپا که در فلاند مستقر هستند، انجام شده است، نویسنده این مطالعه المری سانتالا، دانشجوی پزشکی دانشگاه فلاند شرقی درباره این گردنبند، گفت: در درون این گردنبند یک الکتروکاردیام وجود دارد که روشی جدید و آسان برای تشخیص ریتم غیر طبیعی قلب به نام فیبریلاسیون دهلیزی را ارائه می‌دهد.

فیبریلاسیون دهلیزی چیست؟

فیبریلاسیون دهلیزی هنگامی رخ می‌دهد که در دهلیز‌ها موج الکتریکی تحریک و جهت مشخصی نداشته باشد یعنی سلول‌های عضلانی دهلیز به صورت نامنظم تحریک و در نتیجه منقبض می‌شوند.

یکی از دلایل عمده سکته مغزی، فیبریلاسیون دهلیزی شناخته شده است، تقریباً ۲۵ درصد کل سکته‌ها در اثر فیبریلاسیون دهلیزی اتفاق می‌افتد.

اگرچه فیبریلاسیون دهلیزی از شایع‌ترین اختلالات قلب است اما اغلب بدون علامت و متناوب است و تشخیص آن بسیار کار سخت و پیچیده‌ای است، بنابراین این روش ابتکاری برای تشخیص این بیماری مورد نیاز است.

قلب و گردنبند هوشمند

گردنبند هوشمند چگونه عمل می‌کند؟

اندازه گیری ضربان قلب با این گردنبند هوشمند، توسط یک برنامه که در تلفن‌های همراه هوشمند نصب می‌شود، امکان پذیر است، همچنین با قرار دادن گردنبند بین دو انگشت شست یا بین انگشت شست و پوست سینه به مدت ۳۰ ثانیه می‌توان فهمید که ضربان قلب منظم است یا خیر.

اطلاعات بدن به طور خودکار به این گردنبند الکتروکاردیامی ارسال می‌شود و برای تشخیص فیبریلاسیون دهلیزی با استفاده از هوش مصنوعی عمل می‌کند، طی چند ثانیه، برنامه تلفن هوشمند نتایج تجزیه و تحلیل ضربان قلب را نمایش می‌دهد.

در این مطالعه ۱۴۵ فرد بزرگسال برای اندازه‌گیری ریتم قلبی خود از این گردنبند استفاده کردند و به طور همزمان ECG یا نوار قلب آن‌ها اندازه‌گیری شد.

به گفته نویسند این مطالعه نوار قلبی که گردنبند ارائه می‌دهد، ساده است و تنها باعث مطلع شدن از فیبریلاسیون دهلیزی احتمالی در فرد می‌شود و تشخیص فیبریلاسیون دهلیزی همیشه باید توسط پزشک با استفاده از نوار قلب تأیید شود.


بیشتر بخوانید: 

گردنبندی هوشمند هنگام پرخوری شما را خفه می‌کند + تصاویر

گردنبندی که مربی ورزشتان می‌شود + تصاویر

از جواهراتی که اجازه نمی‌دهد شما بیمار شوید تا تشکی که درب خانه را قفل می‌کند

گردنبندهای تیروئیدی سد محافظتی در رادیولوژی های دندانی/ راهکاری برای افزایش شانس موفقیت ایمپلنت


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار