درخواست سازمان ملل برای جمع‌آوری ۴.۷ میلیارد دلار برای مقابله با کرونا

سازمان ملل متحد خواهان جمع‌آوری ۴.۷ میلیارد دلار دیگر به منظور مبارزه با ویروس کرونا شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان ملل متحد امروز پنجشنبه با صدور درخواستی، خواهان جمع آوری ۴.۷ میلیارد دلار دیگر به منظورحفظ جان میلیون‌ها انسان و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در کشور‌هایی که از اوضاع شکننده‌ای برخوردارند، شد.

به نوشته این خبرگزاری، این پول‌ها به دو میلیارد دلار دیگری که سازمان ملل به هنگام راه اندازی طرحی انسان دوستانه که در ۲۵ مارس آن را راه اندازی کرده بود، اضافه خواهد شد.

مارک لوکوک، دستیار دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه در بیانیه‌ای گفت: بیشتر پیامد‌های مخرب این ویروس را فقیرترین کشور‌های جهان تجربه خواهند کرد.

وی در ادامه افزود: در صورتی که اکنون اقدامی برای آن نکنیم، باید خود را برای افزایش درگیری ها، گرسنگی و فقر آماده کنیم.
انتظار می‌رود این پول‌هایی که تا کنون سازمان ملل خواهان جمع آوری آن شده و مبلغ آن به ۶.۷ میلیارد دلار می‌رسد، بتواند هزینه کمک‌های بشردوستانه این سازمان را تا ماه دسامبر پوشش دهد.

همچنین طبق اعلام این خبرگزاری، اولویت اختصاص این دارایی‌ها با ۲۰ کشور هست که برخی از آن‌ها مانند سوریه و افغانستان درگیر جنگ‌های داخلی هستند.

همچنین این پول‌ها برای خرید تجهیزات پزشکی برای انجام آزمایش و درمان بیماران و نیز فراهم آوردن مکان‌هایی برای شستن دست‌ها و نیز برپایی پل‌های هوایی برای انتقال کمک‌های بشردوستانه به کشور‌های آفریقایی، آسیایی و آمریکای لاتین صرف خواهد شد.

همچنین انتظار می‌رود شمار مبتلایان به کرونا در فقیرترین کشور‌های جهان در سه ماه آتی افزایش یابد.

تا کنون بیش از سه میلیون و هشتصد هزار نفر در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده اند؛ همچنانکه بیش از ۲۶۵ هزار نفر نیز در سراسر جهان بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۸ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
چرا همه گدایی میکنن؟
گدا بر گدا پناه بر خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۲ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
همین 4.7ملیارد دلار را صرف ساخت آزمایشگاه‌ها و ساخت دارو و کیت و تجهیزات پزشکی و بیمارستانهای جدید کنند خود به خود مرگ و میر هم پایینتر میاد.
آخرین اخبار