گفت‌وگوی تلفنی پوتین و ترامپ

روسای جمهور آمریکا و روسیه درباره شیوع ویروس کرونا و راهکارهای مقابله با آن و همچنین رقابت تسلیحاتی با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا امروز پنج‌شنبه با  ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به صورت تلفنی درباره موضوعات مختلفی رایزنی کرد.

ترامپ خطاب به پوتین گفت که واشنگتن کنترل تسلیحاتی‌ای را می‌خواهد که شامل روسیه و چین نیز شود. وی گفت که آمریکا می‌خواهد تا پکن هم در مذاکرات کنترل تسلیحات، حضور داشته باشد.

کاخ سفید در این رابطه بیانیه‌ای صادر کرده که در این بیانیه‌ آمده است: «رئیس جمهور آمریکا طی این گفت‌وگوی تلفنی مجددا تأکید کرد که ایالات متحده متعهد به انجام کنترل تسلیحاتی مؤثر است و کنترل تسلیحاتی باید روسیه و چین را نیز در برگیرد».

در این بیانیه همچنین آمده است: «آمریکا مشتاقانه منتظر بحث‌های آینده برای جلوگیری از رقابت تسلیحاتی است».

در این بیانیه آمده است: «دونالد ترامپ طی گفت‌وگوی تلفنی با پوتین، مجددا تأکید کرد که آمریکا برای مراقبت از آمریکایی‌ها، تلاش می‌کند و همچنین آماده ارائه خدمات به هر کشور نیازمند به کمک از جمله روسیه است».

چندی پیش ماریا زاخارووا ضمن انتقاد از اقدامات زیردریایی‌های آمریکا، هشدار داد که این تحرکات می‌تواند یک تعرض و حمله هسته‌ای تلقی شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار