سرشاخه کاری ۴۵ هزار پیوندک در باغات استان همدان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: امسال ۴۵ هزار پیوندک برای درختان باغات استان به منظور افزایش تولید محصول انجام شده است.

سرشاخه کاری ۴۵ هزار پیوندک در باغات استان همدانمنصور رضوانی جلال، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت: تاکنون ۴۵ هزار پیوندک در باغات استان سرشاخه کاری شده است و پیش بینی می‌شود تا پایان اردیبهشت  ۱۲۰ هزار پیوندک سرشاخه کاری در باغات استان انجام شود.

او هدف از اجرای این طرح افزایش بهره وری در باغات استان همدان  دانست افزود: سرشاخه کاری درختان گردو در شهرستان تویسرکان به عنوان پایلوت و مرکز اصلی گردو کشوردر حال انجام است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان بیان کرد: طرح سرشاخه کاری درختان گردوی استان از ابتدای اردیبهشت با هدف مقاوم سازی باغ‌ها و پیشگیری از خسارات ناشی از تنش‌های محیطی آغاز شده است.

رضوانی جلال سرمازدگی درختان گردو به ویژه سرمازدگی بهاره، کاهش تولید و پایین بودن عملکرد برداشت و تغییر یکنواختی محصول تولید شده از مهمترین اهداف انجام طرح سرشاخه کاری در استان همدان و شهرستان تویسرکان دانست.

او افزود: زنجیره تولید نهال پیوندی و پیوندک نه تنها نیاز استان همدان بلکه بخش عظیمی از کشور را از واردات پیوندک و نهال‌های خارجی بی‌نیاز می‌کند و در آینده می‌توان بخشی از نهال‌های تولیدی را به خارج از کشور صادر کرد.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.