در راستای اجرای طرح نذر خون در قالب طرح محبت و مهربانی و کمک به افراد نیازمند جامعه مردم دهستان شهید مردان خون اهدا کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ،رحیم سنجریب خشدار بمانی سیریک گفت: در راستای اجرای طرح نذر خون در قالب طرح محبت و مهربانی و کمک به افراد نیازمند جامعه مردم دهستان شهید مردان خون اهدا کردند.

رحیم سنجری افزود: مردم بخش بمانی و بویژه مردم روستای روتان بیش از ۳۴ واحد خون اهدا کردند.

او گفت: مردم دهستان در قالب رزمایش مواسات و همدلی امشب در محل مسجد صاحب الزمان(عج) روستای روتان به منظور مشارکت در یک کار انسان دوستانه و خدا پسندانه اهدای خون کردند.

بخشدار بمانی گفت: اهدای خون علاوه بر اینکه یک عمل پسندیده با اجر دنیوی و اخروی محسوب می‌شود، فواید بی نظیری هم برای سلامتی افراد به همراه دارد.

سنجری افزود: مهم ترین نکته در انتقال خون اطمینان از سلامت فرد اهدا کننده خون است و از دیگر مزایای سلامتی اهدای خون می توان به جلوگیری از بروز خطر هموکروماتوز،ضد سرطان،سلامت قلب و کبد،کاهش وزن،ساخت گلبول‌های جدید خونی،معاینه و تست رایگان قبل از اهدای خون،احساس خوب انجام یک عمل انسان دوستانه برشمرد.

اهداکنندگان می‌توانند برای ثبت نام در طرح نوبت دهی اینترنتی نذر اهدای خون به سامانه hormozgan.ibto.ir مراجعه و با تکمیل فرم و دریافت کد رهگیری بدون صف انتظار به مراکز اهدای خون مراجعه کنند.

هرمزگان روزانه به ۲۰۰ تا ۲۵۰ کیسه خون نیاز دارد.


انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.