زندانیان غیرعمد آذربایجان شرقی، چشم‌انتظار کمک‌های مردمی

هر سال با فرارسیدن ماه رمضان، برق امید در چشمان زندانیان جرایم غیر عمد آذربایجان‌شرقی جرقه می‌زند، چراکه می‌دانند در آستانه میلاد با سعادت امام حسن مجتبی (ع) در نیمه رمضان، کمک‌های مردم استان برای کمک به آزادی‌شان سرریز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،زندانیان جرایم غیرعمد و مالی که توان پرداخت بدهی‌های خود را ندارند، تمام طول سال چشم انتظار همین جشن گلریزان امیدوارانه روز‌های خود را پشت میله‌ها سپری می‌کنند تا با توجهات حضرت حق و دست خیرانه مردم استان، از پشت میله‌ها رها شده و به آغوش گرم خانواده بازگردند.

اما امسال، شرایط قدری متفاوت شده و کرونا ویروس همه تجمعات و مراسم‌ها را به تعطیلی کشانده و باعث شده تا جشن گلریزان استان هم در فضای مجازی و تلویزیونی برگزار شود؛ در هر حال، مردم نوع‌دوست استان می‌توانند همچون سال‌های گذشته کمک‌های خود را به حساب‌های ستاد دیه استان واریز کرده و زندگی را به این مددجویان و خانواده‌هایشان هدیه کنند.

۳۶۶ زندانی جرائم غیرعمد استان، چشم انتظار کمک‌های خیران

باید توجه داشت که زندانیان جرایم غیرعمد، مجرم نیستند، چراکه به خاطر بدبیاری و نداری پشت میله‌های زندان افتاده و خانواده‌هایشان نیز روزگار خوشی را سپری نمی‌کنند.

طبق گفته خلیل الهی رییس کل دادگستری استان، هم‌اکنون ۳۶۶ زندانی جرائم غیرعمد (چهار زندانی زن و ۳۶۲زندانی مرد) در زندان‌های استان دوران محکومیت خود را سپری می‌کنند که برای آزادی این تعداد زندانی، بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان نیاز است.

رسول تقی پور مدیر ستاد دیه استان  در این خصوص اظهار کرد: جشن گلریزان هر سال در شب ولادت امام حسن مجتبی (ع) در تبریز به صورت پرشور برگزار می‌شد، اما امسال به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی این مراسم با همکاری صدا و سیما به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

انتظار داریم، مردم مثل سال‌های گذشته مشارکت کنند

او افزود: هم‌استانی‌های عزیز کمک‌های خود را به شماره حساب‌های ستاد دیه استان که عبارت‌اند از ۸۸۰۰۸۱ بانک سپه و ۱۰۰۱۰۰ بانک تجارت و شماره کارت‌های ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۵۱۰۹۵۶ بانک ملی و ۶۰۳۷۶۹۱۹۹۰۰۵۶۱۶۰ بانک صادرات واریز کرده و درصورت تمایل، تصاویر پرداختی‌های خود را به شماره تماس ۰۹۳۸۳۳۷۳۶۸۳ در پیام رسان واتساپ و تلگرام ارسال کنند.

اوبا بیان این‌که از خیران و هم‌استانی‌های نوع دوست انتظار داریم تا همانند سال‌های گذشته در این امر مشارکت کرده و مراسم گلریزان را از شبکه سهند به صورت زنده تماشا کنند، افزود: امیدواریم امسال نیز مردم آذربایجان‌شرقی در این امر پیشگام شده و شادی را به خانواده‌های زندانیان چشم انتظار هدیه کند.

مردم و خیران تبریزی سال گذشته در شانزدهمین جشن گلریزان آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد برابر با ۴۰ میلیارد ریال کمک کرده بودند. جشن گلریزان مجازی برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد روز جمعه ۱۹ اردیبهشت مصادف با شب میلاد امام حسن مجتبی (ع) از ساعت ۲۱:۴۵ الی ۲۳ به صورت زنده از شبکه استانی سهند برگزار می‌شود تا بار دیگر مردم آذربایجان مهربانی و نوع‌دوستی خود را در آزادسازی زندانیان نیازمند به نمایش بگذارند.

سال گذشته با کمک‌های خیرانه مردم و مساعدت‌های ستاد دیه استان، ۴۲۲ زندانی جرایم غیرعمد و مالی از زندان‌های استان آزاد شدند.

انتهای پیام/

 

منبع: ایسنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار