زنگ خطر بی توجهی به کرونا در قم به گوش می رسد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از شلوغی خیابان‌ها و بی توجهی مردم به هشدار‌های بهداشتی انتقاد کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،  به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر،رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۹ نفر مشکوک به ابتلا به کرونا به مراکز درمانی قم مراجعه کردند که ۱۷ نفر از آن‌ها در بخش‌های بستری بیمارستانی بستری شدند.

او افزود: در شبانه روز گذشته، ۱۸ نفر از کل بیماران بستری در بخش‌ها پس از بهبودی توسط پزشکان معالج از بیمارستان ترخیص شدند.

قدیر تصریح کرد: در حال حاضر ۱۳۵ نفر مشکوک به کرونا در قم بستری بوده که ۴۰ نفر آن‌ها بدحال هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه بیاییم به حقوق شهروندی احترام گذاشته و به همدیگر رحم کنیم، گفت:رعایت نکردن فاصله گذاری در اغذیه و بستنی فروشی‌ها و نیز تجمعات اطراف آن نگران کننده است.

او افزود: در بازدید میدانی دو شب اخیر در سطح شهر احساس ناخوشایندی ایجاد می‌شود که انگار ویروس کرونا تمام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: شلوغی و ازدحام مراکز کسب و کار،  استفاده نکردن از ماسک و دستکش و رعایت نکردن موازین بهداشتی از سوی افراد معدودی، استرس اوج دوباره ویروس کرونا در  قم را به همراه می‌آورد.

او تصریح کرد: شاید افراد جوانی که اصلاً اصول فاصله‌گذاری را رعایت نمی‌کنند ناقلین بدون علامتی باشند که افراد مسن و پرخطر را شدیداً درگیر کنند.

قدیر افزود: مجدداً خواهش می‌کنم به خودمان، خانواده خود، افراد پر خطر و پدر و مادرانمان، کادر پزشکی و پرستاری رحم کنیم تا زحماتشان به هدر نرود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.