طرح آبرسانی به ۳۰۰ هکتار از پایاب سد «آونلیق» میانه اجرا می‌شود

بخشدار کندوان میانه گفت: طرح آبرسانی به ۳۰۰ هکتار از اراضی و باغات پایاب سد آونلیق با اعتبار ۶.۵ میلیارد ریال تسهیلات، اعتبارات بلاعوض دولتی و مشارکت کشاورزان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،محمود زرین بخشدار کندوان میانه در جلسه هماهنگی اجرای پایاب سد آونلیق افزود: دولت با وجود تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی همواره تسهیلات و خدمات ویژه‌ای را در حوزه کشاورزی تخصیص داده و در این خصوص برای توسعه پایاب سد آونلیق و اجرای آبیاری نوین برای هر هکتار از باغات ۱۷۵ میلیون ریال و هر هکتار از مزارع ۱۰۵ میلیون ریال تسهیلات بصورت بلاعوض در نظر گرفته است.

اوبا بیان اینکه برای اجرای هر هکتار ۱۰۰ میلیون ریال خودیاری و بقیه به صورت بلاعوض هزینه می‌شود، اظهار داشت: محصولات کشاورزی از اصلی‌ترین و راهبردی‌ترین تولیدات بخش کندوان است و اجرای این طرح نقش بسزایی در افزایش تولیدات این بخش ایفا می‌کند.

بخشدار کندوان میانه با اشاره به اهمیت مدیریت آب و افزایش بهره وری گفت: قسمت اعظم آب در زمینه کشاورزی مصرف می‌شود بنابراین در صورت عدم بهینه سازی با مشکل کمبود آب مواجه خواهیم شد.

زرین، ادامه داد: باید از فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود و نیز از تسهیلات اعطایی دولت در جهت افزایش بهره وری و رونق تولید نهایت بهره را برد.

طرح پایاب سد آونلیق میانه هفته دولت سال ۱۳۹۶ بهره برداری شد.

شهرستان میانه با ۱۹۶ هزار نفر جمعیت در ۱۸۰ کیلومتری جنوب تبریز واقع شده است.
انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار