رکورد تاریخی نرخ بیکاری در آمریکا طی ماه آوریل

طی ماه آوریل نرخ بیکاری در آمریکا رکوردی تاریخی ثبت کرده است و ۲۰/۵ میلیون نفر در این کشور شغل خود را از دست داده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، آمار منتشر شده توسط وزارت کار آمریکا نشان می‌دهد که نرخ بیکاری این کشور طی ماه آوریل رکوردی تاریخی را ثبت کرده است.

بر اساس این اطلاعات، طی ماه آوریل و به دلیل بسته شدن مشاغل برای مهار ویروس کرونا، ۲۰/۵ میلیون کارگر آمریکایی شغل خود را از دست داده‌اند.

این اطلاعات نشان می‌دهد که نرخ بیکاری آمریکا در ماه آوریل به ۱۴/۷ درصد رسیده است که بیشترین رقم از سال ۱۹۳۹ به شمار می‌رود.

از زمان شروع همه‌گیری ویروس کرونا، شرکت‌ها و کارخانه‌های متعددی در آمریکا از ادامه فعالیت باز ماندند. طی هفت هفته اخیر، حدود ۳۳/۵ میلیون نفر تقاضای دریافت مزایای بیکاری کردند. این آمار یعنی از هر ۵ آمریکایی شاغل، یک نفر از آن‌ها بیکار شده است.

تنها در طول یک هفته گذشته نزدیک به ۳/۲ میلیون کارگر اخراجی در آمریکا متقاضی دریافت مزایای بیکاری شدند.

بیشتر بخوانید:

ترامپ: بهترین اقتصاد در تاریخ جهان را ایجام کرده‌ام!

افزایش ناامنی غذایی در آمریکا

حتی این آمار و ارقام خیره‌کننده هم به طور کامل میزان خسارت وارد شده ناشی از ویروس کرونا به اقتصاد آمریکا را بیان نمی‌کند، چرا که بسیاری از کارگران دیگر هم دچار کاهش دستمزد شده‌اند.

با این وجود دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا طی گفت‌وگویی صبحگاهی با شبکه خبری فاکس‌نیوز و در واکنش به آمار مربوط به بیکاری در آمریکا، مدعی شد که اقتصاد این کشور به سرعت این رکورد را پشت سر می‌گذارد و به دوران گذشته خود باز می‌گردد.

وی بدون توجه به بحران جاری در کشور به فاکس‌نیوز گفت: «سال جاری، یکی از بهترین سال‌هایی است که تاکنون از لحاظ اقتصادی داشته‌ایم. ما بهترین اقتصاد در تاریخ جهان را ایجاد کردیم و چین را کنار زدیم»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار