اجرای ۵۰۰ طرح عمرانی بنیاد مسکن در لرستان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان گفت: ۵۰۰ طرح عمرانی سال گذشته با اعتبار ۲۸۲ میلیارد تومان در استان اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، مسعودرضایی  مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان اظهارداشت: اعتبارات عمرانی ابلاغ شده به بنیادمسکن لرستان در سال گذشته بیش از ۳۳۳ میلیاردتومان بود که از این مبلغ ۲۸۲ میلیارد تومان جهت اجرای طرح های عمرانی تخصیص یافت.

او گفت: اجرای دیواره ساحلی پلدختر روستا‌های بابازید و چم مهر از طرح‌های شاخص عمرانی سال قبل هستند که اکنون با پیشرفت فیزیکی ۹۵درصد درمراحل پایانی کار می‌باشند و با توجه به اینکه در قالب بهسازی و اجرای طرح هادی اجرا شده اند تاپایان سال مالی بهره برداری می‌شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان افزود: تا پایان سال گذشته یکهزار و ۹۱۶ طرح هادی در روستا‌های استان اجرا شده است.

رضایی ادامه داد: این عدد مربوط به اعتبارات سال ۹۷ بوده که تا پایان سال گذشته جذب و اجرای طرح شده و اکنون نیز ۴۶۳ طرح از محل بودجه سال ۹۸ با اعتبار۱۲۷ میلیارد تومان در دست اقدام است که پس از ابلاغ سهمیه و اعتبار امسال به این تعداد افزوده خواهد شد.

او اظهارداشت: بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ تعداد یکهزار و ۹۸۰ روستا در لرستان وجود دارد که از این تعداد یکهزار و ۵۹ روستا بالای ۲۰ خانوار هستند و طرح هادی برای تمامی روستا‌های استان تهیه شده است.

رضایی با بیان اینکه اعتبار سال ۹۹ تاکنون مشخص نشده گفت: با اتمام طرح‌های اعتباری سال گذشته مجموع کل طرح هادی اجرا شده در روستا‌های استان به ۲ هزار و ۳۷۹ طرح می‌رسد و پس از ابلاغ اعتبارات امسال نیز این رقم افزایش می‌یابد.

او افزود: طرح هادی روستایی شامل زیرسازی، روسازی و آسفالت معابر، اجرای کانال‌های دفع آب‌های سطحی، طرح های ایمن سازی روستا‌های آسیب دیده از سیل، احداث ابنیه فنی و پل‌های ارتباط روستایی است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار