بازگشت سریع به بازی‌های لیگ برتر یا حجم بالای آسیب دیدگی بازیکنان

در صورت کمبود وقت آماده سازی برای بازیکنان لیگ برتر، احتمال افزایش میزان آسیب دیدگی ورزشکاران بالا می‌رود.

بازگشت سریع به بازی‌های لیگ برتر یا حجم بالای آسیب دیدگی بازیکنانبه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال باشگاه خبرنگاران جوان، با شیوع کرونا ویروس و محدودیت‌هایی که در مناسبات اجتماعی ایجاده کرده است؛ چند ماهی است که رقابت‌ها، بازی‌ها و تمرینات بازیکنان در تمامی رشته‌های ورزشی و در سطح دنیا، با تعلیق موقت و تعطیلی مواجه شده است. لیگ‌های معتبر دنیا هم از این قاعده مستثنی نبوده و در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

هرچند که برخی از لیگ‌ها مانند بوندس لیگا، برنامه‌ای را برای شروع و از سر گیری بازی‌ها اعلام کرده اند؛ اما در کشورمان هنوز وضعیت بازی‌های لیگ برتر مشخص نیست. این تصمیم گیری منوط به صلاح دید وزارت ورزش و ستاد مقابله با کرونا است، تا دستورالعمل لازم را به سازمان لیگ ابلاغ کنند.

مسئله‌ی مهمی که شاید کمتر مورد بحث و بررسی قرار گرفته است و در صورت توجه ناکافی می‌تواند بسیار مخاطره آمیز باشد؛ موضوع آماده سازی مجدد تیم‌های لیگ برتری، در صورت از سرگیری بازی‌های لیگ برتر است.

طبق گفته‌ی سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در ورزش، ستاد سعی دارد در صورت تصمیم برای آغاز مجدد لیگ برتر، حداقل سه هفته قبل به باشگاه‌ها اعلام کند تا برای آماده سازی بازیکنان اقدام کنند؛ اما طبق نظر کارشناسان برای این آماده سازی و کسب آمادگی جسمانی مناسب برای بازگشت به بازی‌های لیگ حرفه‌ای فوتبال، حداقل ۶ الی ۸ هفته زمان لازم است.

در صورت کمبود زمان، بازیکنان باید در مدت کوتاهی با فشار شدید، آمادگی جسمانی خود را به حد نرمال بازگردانند و این موضوع می‌تواند سلامتی جسمی بازیکنان را تهدید کند و یا تیم‌های ورزشی، با حجم زیادی از آسیب دیدگی بازیکنان مواجه شوند.

آسیب دیدگی‌های این چنینی، ممکن است در مواردی، آینده ورزشی فرد را به طور کلی با تغییر مواجه کند و یا آن قدر جدی باشد که باعث کناره گیری ورزشکار از میادین حرفه‌ای شود.


بیشتر بخوانید :کفاشیان: هیچگونه ادعایی به سهام سازمان لیگ نداریم/ شایعه درخواست وزارت ورزش برای بازگشتم به فدراسیون را از رسانه‌ها شنیده ام


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.