افزایش تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ در خراسان شمالی به هزار و ۲۵۵ نفر

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نسبت به عدم رعایت فاصله گزاری اجتماعی هشدار داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، سید احمد هاشمی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: موارد بستری در بیمارستان به دلیل بیماری کووید ۱۹ در استان رو به افزایش است.

هاشمی گفت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش‌های انجام شده، تا ظهر ۲۰ اردیبهشت، هزار و ۲۵۵ نفر در خراسان شمالی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد آمار فوتی‌ها نیز به ۹۶ نفر افزایش یافت.

او در توضیح آمار مبتلایان قطعی این بیماری به تفکیک شهرستان‌ها نیز اظهار داشت: در شهرستان‌های بجنورد ۵۹۴ نفر، شیروان ۱۶۴ نفر، فاروج ۸۶ نفر، مانه و سملقان ۱۱۵ نفر، جاجرم ۴۰ نفر، گرمه ۲۸ نفر، راز و جرگلان ۶۷ نفر و اسفراین ۱۶۱ نفر بطور قطعی به بیماری کووید ۱۹ دچار شده اند. ️

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افزود: آزمایش هزار و ۶۱۸ نفر از موارد مشکوک نیز منفی گزارش شده است و هم اکنون ۱۵۲ بیمار مشکوک به ابتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند.

هاشمی تاکید کرد: تغییر رفتار افراد در سطح جامعه در شرایط شیوع بیماری کووید ۱۹ نگران کننده است و کار ما را مشکل‌تر می‌کند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان این که بیماران با حال و شرایط بدتری مراجعه می‌کنند، عنوان کرد: آمار مراجعه کنندگان در بجنورد نسبت به دیگر شهرستان‌های استان بالاتر است، اما در روز‌های اخیر بیشتر مراجعه کنندگان از راز و جرگلان و مانه و سملقان هستند که هشدار جدی برای فاصله گزاری اجتماعی را می‌طلبد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.