دیپلمات انگلیسی: گریفیتس طرحی برای برقراری صلح در یمن ارائه داده است

سفیر انگلیس در یمن اعلام کرد فرستاده ویژه سازمان ملل به این کشور، به جنبش انصارالله و دولت مستعفی یمن پیشنهادی برای برقراری صلح ارائه داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مایکل آرون، سفیر انگلیس در یمن، در مصاحبه با پایگاه روزنامه الشرق الاوسط از طرح پیشنهادی مارتین گریفیتس، فرستاده ویژه سازمان ملل به این کشور، برای برقراری صلح  خبر داد.

او گفت: فرستاده ویژه سازمان ملل در یمن منتظر پاسخ حوثی‌ها (جنبش انصارالله) به طرح پیشنهادی خود به دو طرف است و دولت قانونی (مستعفی) یمن با این طرح موافقت کرده است.

این دیپلمات انگلیسی بدون اشاره به جنایات ائتلاف سعودی در یمن افزود: «از حوثی‌ها (جنبش انصارالله) خواستیم درباره طرح ابتکاری فرستاده ویژه سازمان ملل از خود نرمش نشان دهند.»

آرون با اعلام اینکه مسئولان انصارالله گفتند در حال تنظیم پاسخی برای این پیشنهاد هستند، گفت: «ما انتظار داریم پاسخ آن‌ها مثبت باشد.»

او توضیحات بیشتری درباره موضوع طرح پیشنهادی گریفیتس ارائه نکرد.

به گفته سفیر انگلیس، در صورت پاسخ مثبت دو طرف به این پیشنهاد، بلافاصله نشستی برای بررسی بحران و نشست‌های دیگری با موضوع آتش‌بس و طرح ابتکاری صلح برگزار خواهد شد و مذاکراتی درباره چارچوب سیاسی فراگیر برای مسئله یمن به اجرا در خواهد آمد. آرون افزود با توجه به شرایط کنونی و شیوع کرونا این رایزنی‌ها به طور مجازی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار