لغو حالت اضطراری در برخی از بخش‌های ژاپن پیش از پایان ماه مه

مقامات ژاپن اعلام کردند شرایط اضطراری را در برخی از بخش‌های این کشور پیش از تاریخ اعلام شده لغو خواهند کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «یاسوتوشی نیشیمورا» وزیر اقتصاد ژاپن، امروز گفت دولت به دنبال رفع وضع اضطراری تا قبل از تاریخ ۳۱ مه (۱۱ خرداد) که از پیش اعلام شده بود در بیش از ۳۴ بخش این کشور است که کرونا در آن‌ها شیوع زیادی نداشته است.

وزیر اقتصاد ژاپن در یک گفت‌وگوی تلویزیونی در این خصوص گفت: «لغو وضع اضطراری در بیش از ۳۴ بخش احتمالا صورت پذیرد، زیرا بسیاری از این بخش‌ها مورد جدیدی از ابتلا به ویروس جدید کرونا را گزارش نکرده‌اند.»

نیشیمورا که در دولت مسئول پاسخگویی و رسیدگی به موضوع شیوع ویروس کرونا است توضیح داد: «روند کاهشی تعداد مبتلایان در هر هفته و تعداد موارد جدید شناسایی شده به ازای میزان جمعیت هر بخش معیار ارزیابی برای برداشته شدن وضع اضطراری است.»

هفته گذشته ژاپن وضع اضطراری سراسری در این کشور را تا ۳۱ مه تمدید ، اما اعلام کرد اوضاع بخش‌ها در کارگروه ویروس کرونا در ۱۴ مه بررسی خواهد شد و ممکن است در برخی از این بخش‌ها وضع اضطراری لغو شود.

از میان ۴۷ بخش این کشور ۱۳ بخش از جمله توکیو و اوزاکا جزء مناطقی هستند که ویروس گسترش سریع و زیادی در آن‌ها داشته است. هرچند بنا به گفته وزیر اقتصاد این کشور، حتی در این ۱۳ بخش هم ممکن است پیش از پایان مه وضع اضطراری لغو شود و همه این‌ها به اوضاع و آمار ابتلای جدید بستگی دارد.

بنابر اعلام مقامات رسمی ژاپن، تاکنون در این کشور ۱۵ هزار و ۷۷۷ نفر به ویروس جدید کرونا مبتلا شده‌اند و از میان آن‌ها ۶۲۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار