معدوم سازی بیش از ۲ تن فرآورده‌های خام دامی در تبریز

مدیرکل دامپزشکی استان از معدوم سازی ۲ تن و ۳۰۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی طی سال جاری در تبریز خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،بهداد مدیرکل دامپزشکی استان گفت: از اول سال ۹۹ میزان ۲ تن و ۳۰۰ کیلوگرم انواع فرآورده‌های خام دامی در شهرستان تبریز به دلیل غیرقابل مصرف بودن معدوم گردید.

او در این خصوص با اشاره به اینکه این میزان فرآورده خام دامی غیر بهداشتی طی بازدید‌های به عمل آمده از مراکز عرضه طی ۱/۵ ماه گذشته کشف و ضبط شده است، افزود: در این مدت ۳ واحد قصابی متخلف از نظر بهداشتی نیز به دلیل عدم توجه به تذکرات مامورین بهداشتی و  دامپزشکی و عدم رعایت موازین بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور و یک کاروانسرا در اطراف تبریز و در مسیر جاده اسپیران به علت کشتار غیر مجاز دام، پس از صدور اخطار‌های کتبی و تشکیل پرونده، به مراجع قضایی معرفی و پلمب گردیدند.

او از مردم خواست تا ضمن توجه به هشدار‌های بهداشتی دامپزشکی، گوشت و فرآورده‌های خام دامی را از مراکز عرضه معتبر تهیه نمایند و در هنگام خرید به مهر دامپزشکی و لیبل نصب شده بر روی لاشه دام توجه نمایند و در مورد مرغ و تخم مرغ به تاریخ تولید و انقضای درج شده بر روی بسته بندی آن‌ها توجه نمایند.

مدیرکل دامپزشکی استان افزود: تخلفات بهداشتی در زمینه تولید و توزیع فرآورده‌های خام دامی از چشمان تیزبین مامورین نظارت بهداشتی اداره کل دامپزشکی استان مخفی نمی‌ماند و با افرادی که به خاطر تامین منافع شخصی سلامت مردم را به مخاطره می‌اندازند با جدیت و بدون اغماض اعمال قانون خواهند شد.

بهداد همچنین از مردم خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۵۱۲ و یا سامانه پیامکی ۵۰۰۰۴۰۰۷۷۹۹ به کارشناسان این اداره کل اطلاع دهند تا در اسرع وقت با متخلفین برخورد لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.