توسعه روستاها گامی برای مهاجرت معکوس است

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری سمنان گفت: سال گذشته ۴۶۲میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل مالیات بر ارزش افزوده به روستا‌های دارای دهیاری و فاقد دهیاری استان به منظور رونق و توسعه روستا‌ها اختصاص یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مهدی صمیمیان مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری سمنان گفت: از مجموع ٤٦٢ میلیارد و ٥٠٠ میلیون ریال اعتبار اختصاص یافته به روستا‌های دارای دهیاری و فاقد دهیاری استان سمنان از محل مالیات بر ارزش افزوده در سال گذشته، ٣٧٣ میلیارد و ٩٧٩ میلیارد ریال به روستا‌های دارای دهیاری اختصاص یافت.

او ادامه داد: سال گذشته ٨٨ میلیارد و ٥٢١ میلیون ریال از محل مالیات بر ارزش افزوده به روستا‌های فاقد دهیاری استان سمنان اختصاص یافت.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری سمنان بیان کرد: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور سال گذشته در هشت مرحله ٥٢ میلیارد و ٧٨٢ میلیون ریال به روستا‌های دارای دهیاری استان سمنان اعتبار پرداخت کرد.

صمیمیان تصریح کرد: از محل ماده ٥٨ قانون الحاق (٢) مربوط به امور عمرانی دهیاریها، ١٣میلیارد و ١٠٩ میلیون ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های عمرانی در روستا‌های استان سمنان مانند ساخت پایگاه آتش‌نشانی، تاسیسات گردشگری و تکمیل طرح‌ها هزینه شد.

او یادآور شد: برای جلوگیری از مهاجرت مردم از روستا‌ها به شهر‌ها باید معیشت و اشتغال آن‌ها تامین شود و در روستا‌های استان سمنان نیز این رویکرد با اختصاص اعتبار دنبال می‌شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری سمنان ابراز کرد: دهیاران باید به طرح‌هایی که زمینه اشتغال در روستا‌ها را فراهم می‌کنند اهتمام ویژه داشته باشند.

بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ کشور، از کل جمعیت بیش از ۷۰۰ هزار نفری استان سمنان تعداد ۴۵ هزار و ۸۱۶ خانوار روستایی با جمعیت ۱۴۱ هزار و ۸۵۸ نفر در ۵۴۹ روستا و آبادی استان زندگی می‌کنند و۹۰ درصد جمعیت روستایی استان تحت پوشش شورا‌های اسلامی روستایی و ۸۸ درصد تحت پوشش دهیاری‌ها قراردارند.

در استان سمنان شهرستان‌های میامی با ۸۸.۲۱ درصد و سمنان با ۵.۸ درصد روستانشینی بیشترین و کمترین ضریب روستانشینی را دارند.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار