هنرمندان چهارمحال و بختیاری از پرداخت حق بیمه معاف شدند

۶۰۰ نفر از هنرمندان بیمه شده صندوق اعتباری هنر از پرداخت حق بیمه خود در سه ماهه اول سال جاری معاف شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، ابراهیم شریفی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، از معافیت حق بیمه ۶۰۰ نفر هنرمندان بیمه شده صندوق اعتباری هنر این استان در سه ماهه اول سال خبر داد.

او افزود: در جلسه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرعامل، هیئت مدیره صندوق اعتباری هنر و معاون اول رییس جمهور، بیمه شدگان صندوق اعتباری هنر از پرداخت حق بیمه خود در سه ماهه اول سال (فروردین، اردیبهشت و خرداد ماه ۱۳۹۹) معاف شدند.

شریفی اضافه کرد: در این جلسه که به درخواست مدیرعامل صندوق اعتباری هنر برگزار شد، به پیشنهاد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و موافقت دولت، پرداخت حق بیمه سهم هنرمندان درسه ماهه اول سال از سوی صندوق اعتباری هنر انجام می‌شود.

او ادامه داد: این اقدام از هم اکنون (۲۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹) آغاز می‌شود و نیازی به مراجعه حضوری هنرمندان نیست و کارشناسان صندوق اعتباری هنر تمامی اقدامات و مراحل این کار را انجام می‌دهند.

شریفی گفت: بر اساس این موافقت، ۳۵ هزار نفر هنرمند تحت پوشش صندوق اعتباری هنر در کشور مشمول این بخشودگی می‌شوند که سهم هنرمندان استان چهارمحال و بختیاری قریب به ۶۰۰ نفر است که حدوداً اعتباری بالغ بر شش میلیارد ریال را در بر می‌گیرد.

او افزود: از دیگر نتایج و مصوبات این جلسه اختصاص دو هزار میلیارد ریال از منایع اشتغال پایدار در قالب وام قرض الحسنه به منظور جبران خسارت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا در حوزه فرهنگ و هنر است که در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.