حزب «یامینا» به جناح مخالف نتانیاهو پیوست

حزب راستگرای یامینا با انتقاد شدید از نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد به جناح مخالف او در پارلمان آتی ملحق می‌شود.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، حزب راستگرای یامینا امروز یکشنبه اعلام کرد در پارلمان آینده رژیم صهیونیستی در جناح مخالف بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم قرار می‌گیرد.

حزب یامینا با اعلام این تصمیم گفت نخست وزیر بی احترامی شدیدی را نسبت به این حزب راستگرایی افراطی مرتکب شده است. حزب یامینا کابینه آتی رژیم صهیونیستی را به چپ گرا بودن متهم و اعلام کرد این حزب خود را برای دوره بعد از او آماده می‌کند.

حزب یامینا در بیانیه مطبوعاتی شدیداللحنی ضمن انتقاد از نتانیاهو و اعلام پیوستن به جناح مخالف او، اعتبار عملکرد سیستم قضایی و نیز سیاست‌های حزب لیکود نتانیاهو در ارتباط با جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس، را مورد انتقاد قرار داد.

در بخشی از بیانیه حزب یامینا آمده است با توجه به ترکیب کابینه و سیاست‌های آن به عنوان یک کابینه چپگرا به ریاست نتانیاهو و همچنین به دلیل بی احترامی‌های شدید او نسبت به حزب یامینا و رای دهندگان آن، یامینا تصمیم گرفته در دوره بعدی در حزب مخالف خدمت کند.

حزب یامینا اعلام کرد این تصمیم پس از مذاکرات جامع با حزب لیکود و تصمیم آن برای از بین بردن جناح راست و شرکایش اتخاذ شد.

سرانجام پس از مدت‌ها کش و قوس، رووین ریولین، رئیس رژیم صهیونیستی روز پنج‌شنبه بنیامین نتانیاهو را مامور تشکیل کابینه جدید در سرزمین‌های اشغالی کرد. این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که نمایندگان پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) به تشکیل کابینه بنیامین نتانیاهو و بنی گانتز، بر اساس توافق نخست‌وزیری چرخشی، رأی مثبت دادند.

بنیامین نتانیاهو، رئیس حزب لیکود و بنی گانتز، رئیس حزب آبی و سفید پیشتر برای تشکیل کابینه ائتلافی در سرزمین‌های اشغالی به توافق رسیده بودند.

در حالی که اراضی اشغالی خود را برای برگزاری انتخابات چهارم آماده می‌کرد، در آخرین لحظات توافق گانتز و نتانیاهو رسانه‌ای شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار