مبارزه بانوی ۶۷ ساله فیروزآبادی کرونا را شکست داد

یک بانوی۶۷ سالگی فیروز آبادی با تلاش مدافعان سلامت توانست ویروس کرونا را شکست داده و سلامتی خود را به دست آورد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، ام‌کلثوم سلیمانی مسئول بخش کرونا بیمارستان حضرت قائم (عج) فیروز آباد گفت: خانم ۶۷ ساله ای اوایل اردیبهشت‌ امسال در بیمارستان حضرت قائم (عج) فیروزآباد پس از مشاهده علائمی همچون تب، ضعف شدید بدن و بی‌اشتهایی منتقل و پس از بررسی وضعیت جسمانی از سوی پزشکان با تشخیص احتمال ابتلا به ویروس کرونا بستری شد.

او، بیان کرد: بیماری این بانوی ۶۷ ساله حدود ۹ روز به طول انجامید که حدود ۳ روز در حالت بسیار سخت با ضریب هوشیاری ۳ به سر می‌برد و در نهایت با بهبودی و ترخیص او از بیمارستان، موجب خوشحالی کادر درمان از این موفقیت در کنار این بیمار بهبود یافته شد.

سلیمانی تصریح کرد:  ویروس کرونا از قدرت سرایت‌پذیری بالایی برخوردار است و میزان مرگ و میر آن در مقایسه با آنفلوانزا بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی ۱۰ برابر بیشتر است.

مسئول بخش کرونا بیمارستان حضرت قائم (عج) فیروز آباد ادامه داد: افراد باید برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کووید ۱۹ بهداشت را رعایت و از تردد بی‌جا و غیر ضروری در سطح شهر خودداری کنند تا مانع از شیوع این بیماری و به خطر افتادن سلامت خود و جامعه شوند.

او، افزود: اگر به کرونا مبتلا شده‌اید یا مشکوک به این ویروس هستید مراحل زیر را به‌ منظور پیشگیری از انتقال بیماری به افراد در خانه و جامعه دنبال کنید.

سلیمانی اضافه کرد:  به‌ غیر از مواقعی که نیاز به مراقبت پزشکی دارید، باید فعالیت‌های خارج از خانه را محدود کنید، به محل کار، مدرسه، یا مکان‌های عمومی نروید و از حمل‌ونقل عمومی، سوار کردن دیگران، یا تاکسی استفاده نکنید.

مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در شهرستان فیروزآباد تاکنون به ۵۳ مورد رسیده است.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.