نقش مهم صدا و سیما در پیشگیری از وقوع جرم

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفت: برای ارتقاء آگاهی‌های حقوقی و قضایی جامعه باید از ظرفیت صدا و سیما بهره گرفت.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمد حسین رحیمی زاده معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد در نشست با معاونین صدا و سیمای مرکز یزد، گفت: سازمان صدا و سیما تکالیف، اختیارات قانونی و نیرو‌های انسانی متخصصی دارد که می‌تواند در تحقق اهداف نظام در پیشگیری از وقوع جرایم و آسیب‌های اجتماعی یاری بخش دستگاه‌های ذیمدخل در این زمینه باشند.

او افزود: بارزترین نوع پیشگیری، پیشگیری‌های فرهنگی، اطلاع‌رسانی و ارتقای آگاهی‌های عمومی و تلاش برای اقدامات بازدارنده است و در استان در زمینه آگاهی بخشی تحول بسیار خوبی ایجاد شده است.

رحیمی زاده اظهار داشت: استفاده از ظرفیت‌های موجود در صدا و سیمای مرکز استان می‌توان موضوعاتی نظیر فرهنگ ترافیک، رعایت حقوق دیگران، حاشیه‌نشینی، تغییر کاربری اراضی، زمین خواری، قاچاق کالا و ارز و مسائل مربوط به خانواده و فضای مجازی را به عنوان محور‌های اولویتی برای ساخت برنامه درنظر گرفت.

او با بیان این که تجربه نشان داده هر چه سطح اطلاعات و آگاهی‌های حقوقی و قضایی مردم بیشتر باشد از میزان ورودی پرونده به محاکم کاسته می‌شود تصریح کرد: ارتباط تنگاتنگ و تعامل صدا و سیما و دستگاه قضایی می‌تواند علاوه بر افزایش روحیه صلح و سازش در جامعه، از قضایی شدن بسیاری از دعاوی که ماهیت قضایی ندارند جلوگیری کند.

این مقام مسئول ابراز داشت: می‌توان با عزم جمعی، گام‌های موفقی به منظور کاهش جرم و آسیب‌های اجتماعی در استان برداشت.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم عنوان کرد: با استفاده از ظرفیت‌های صدا و سیما و سایر مراجع از جمله نیرو‌های بسیج و بخش‌های فرهنگی و اجتماعی و خیرین در راستای پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌توان به اهدافی که نظام در اسناد بالادستی از جمله قانون برنامه ششم توسعه ترسیم کرده دست یافت.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار