نبود بیماری تب برفکی برای حیات وحش شهرستان اسدآباد

رئیس اداره دامپزشکی اسدآباد گفت: بیماری تب برفکی یا تلفات ناشی از آن در حیات وحش شهرستان اسدآباد مشاهده نشده است.

نبود بیماری تب برفکی برای حیوانات حیات وحش شهرستان اسدآباددکتربصیری، رئیس اداره دامپزشکی اسدآباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت: در گشت مشترک اداره دامپزشکی اسدآباد به همراه محیط بانان محیط زیست شهرستان از منطقه حفاظت شده آلمابلاغ هیچگونه علائمی از وجود بیماری تب برفکی برای حیوانات دیده نشد.

او با بیان اینکه انتقال بیماری تب برفکی به حیات وحش از طریق دام‌های اهلی صورت می‌گیرد  افزود: برای درگیر نشدن گونه‌های جانوری در مناطق تحت حفاظت محیط زیست به بیماری تب برفکی، اقدامات لازم برای پیشگیری و درمان این بیماری به ویژه واکسیناسیون در دام‌های اهلی اطراف مناطق حفاظت شده انجام شده است.

رئیس اداره دامپزشکی اسدآباد بیان کرد: بیشتر گونه‌های  پستانداران در مراتع شهرستان شامل کل، بز، قوچ و میش است که احتمال ابتلا به این بیماری را دارند.

بصیری افزود: با پایش، مراقبت و اقدامات پیشگیرانه اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد در اطراف روستا‌های منطقه حیات وحش، طی سال های گذشته و امسال موردی ازبیماری تب برفکی یا تلفات در حیات وحش شهرستان اسدآباد مشاهده یا گزارش نشده است.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.