سوریه: تحریم‌های آمریکا و اروپا جنایت علیه بشریت است

معاون وزیر امور خارجه سوریه تحریم‌های یکجانبه آمریکا و اتحادیه اروپا علیه این کشور در بحبوحه شیوع جهانی کرونا را غیرانسانی و جنایت علیه بشریت خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ایمن سوسان، معاون وزیر امور خارجه سوریه با اعلام اینکه اقدامات خصمانه آمریکا و اروپا ظرفیت‌های مقامات بهداشتی سوریه را در مبارزه با ویروس کرونا محدود کرده است، تحریم‌های آمریکا و اروپا علیه این کشور را غیرانسانی توصیف کرد.

معاون وزیر خارجه سوریه تاکید کرد: «ادامه محاصره و تحریم‌های یکجانبه آمریکا و اتحادیه اروپا در بحبوحه همه‌گیری جهانی ویروس کرونا جنایت علیه بشریت است.»

ایمن سوسن گفت با وجود شرایط سختی که توسط جنگ با تروریست‌ها و محاصره ایجاد شده، سوریه به خوبی شیوع کرونا را کنترل کرد.

پیش از این نیز بشار جعفری، نماینده سوریه در سازمان ملل ضمن محکوم کردن تحریم‌های واشنگتن علیه این کشور، آن را را مانع ارسال کمک‌های پزشکی برای مقابله با کرونا در سوریه دانست.

در ماه آوریل، دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد (OHCHR) اعلام کرد از آمریکا خواست که تحریم‌های اقتصادی اعمال شده علیه چندین کشور از جمله سوریه را برای ارسال کمک‌های پزشکی جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا را لغو کند.

این در حالی بود که آمریکا درخواست‌های مکرر برای چشم پوشی از تحریم‌ها را نادیده گرفته است و برخی معافیت‌ها را که صرفا به سود گروه‌های تروریستی در سوریه بود، اعمال کرد.

پیش‎تر، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا نامه‌ای را به کنگره این کشور ارسال کرد و در آن مدعی شده است به دلیل درگیری‌های دامنه دار در سوریه، تحریم‌ها علیه این کشور را تمدید خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار