تولید بیش از هزارماهی زینتی در کردستان/ زمینه اشتغال۸۰۰ نفر

سال گذشته هزارو ۳۴۰ قطعه انواع ماهیان زینتی در مراکز تکثیر و پرورش استان تولید گردید.

تولید بیش از هزارماهی زینتی در کردستان/ زمینه اشتغال۸۰۰ نفربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی در دیدار با پرسنل مدیریت امور شیلات و ابزیان استان به بررسی عملکرد، برنامه‌ها و مشکلات پیش روی توسعه شیلات در استان اشاره کرد.

حمید حسین پور مدیریت شیلات و امورآبزیان در این جلسه گفت:در سال ۹۸ بیش از ۱۰ هزار تن انواع ابزیان، شامل ۴۱۰۰ تن ماهی قزل الا، ۵۹۳۰ تن انواع ماهیان گرمابی و بومی از منابع ابی استان اعم از دریاچه‌های پشت سدها، اببند‌ها و رودخانه‌ها صید و روانه بازار گردید.

حسین پور افزود: هم چنین بیش از ۳ هزار ۸۱۵ هزار قطعه بچه ماهی قزل الا و هزارو ۳۴۰ قطعه انواع ماهیان زینتی در مراکز تکثیر و پرورش استان تولید گردید.

مدیریت شیلات و امورآبزیان در ادامه بیان کرد: این تولیدات از بیش از ۲۳۵ واحد تولیدی در استان صورت گرفته است.

حسین پور اعلام داشت: با توجه به برنامه‌های در دست اقدام در صورت همکاری و مساعدت ادارات و سازمان‌های ذیربط در میان مدت می‌توان ۴۰۰۰ تن به تولید مذکور افزود وزمینه اشتغال حدود ۸۰۰ نفر را فراهم ساخت.

او با اشاره به اینکه از دیگر برنامه‌های شیلات، توسعه پرورش سایر ابزان می‌باشدافزود: عدم تخصیص اب، جلوگیری از رهاسازی ابزیان در اکثر سدها، کاهش اعتبارات تملکی و عدم همکاری مناسب برخی سازمان‌ها از عوامل اساسی موانع توسعه این صنعت در کردستان می‌باشد.

محمد فرید سپری رئیس سازمان جهاد کشاورزی با اذعان به اینکه استان کردستان با عنایت به وجود منابع اب فراوان و استعداد‌های بالقوه توسعه شیلات ابراز امیدواری نمودند با تعامل بیشتر با ادارات و پیگیری مجدانه به برنامه‌های توسعه شیلات دست خواهیم یافت.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.