پیگیر بحث پرداخت الکترونیکی در تاکسی و اتوبوس‌ها

معاون اجرایی سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی شهر کرمانشاه گفت : بحث پرداخت الکترونیکی در تاکسی و اتوبوس‌ها را پیگیر هستیم تا با شرکت‌های که توانایی دارند قراردادی در این زمینه منعقد کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛یوسف حیدری معاون اجرایی سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی شهر کرمانشاه گفت : سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی شهر کرمانشاه با توجه به وظیفه ذاتی خود در ارائه خدمات رفاه حال شهروندان و رضایتمندی آن‌ها را سرلوحه کارخود قرار داده است.

او در خصوص افزایش کرایه تاکسی، گفت : قبل از عید، کار‌های کارشناسی با توجه به افزایش قیمت سوخت و بالا رفتن تورم در جامعه انجام شده و اوایل فروردین‌ماه به شورای شهر ارسال شده بعد از تایید نهایی از سوی فرمانداری اعلام خواهد شد.

معاون اجرایی سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی شهر کرمانشاه پرداخت یارانه سوخت رانندگان آژانس را ملزم به پایش رانندگان دانست و افزود: رانندگان با نصب یک اپلیکشن روی تلفن همراه مورد پایش قرار می‌گیرند و با توجه به کارکرد و تایید فعالیت راننده، سوخت به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

او به وجود ۹ هزار و ۵۰۰ دستگاه تاکسی و ۲۲۰ دستگاه اتوبوس در کرمانشاه اشاره و در خصوص بحث پرداخت الکترونیکی، گفت: قبل از شیوع بیماری کرونا بیش از ۱۰۰ دستگاه خودپرداز داخل تاکسی‌ها نصب شد و ۵۰۰ دستگاه دیگر نیز برنامه کیو آر QR codes را دارند که افراد با نصب این اپلیکشن مبلغ کرایه را به حساب راننده واریز می‌کنند.

حیدری ادامه داد: بحث پرداخت الکترونیکی در تاکسی و اتوبوس‌ها را پیگیر هستیم تا با شرکت‌های که توانایی دارند قراردادی در این زمینه منعقد کنیم.

این مسئول در توضیح قطع بیمه رانندگان تاکسی، افزود: از بهمن ماه سال ۱۳۹۳ بحث بیمه برای رانندگان تاکسی جدید‌الورود قطع شده، البته برای افرادی که بیمه تاکسی بوده ادامه دارد و افرادی که به هر دلیلی فاصله‌ای افتاده و بیمه آن‌ها قطع شده با پرداخت آن می‌توانند بودجه آن را وصل کنند.

حیدری گفت: ۵۰ درصد مبلغ بیمه رانندگان تاکسی را دولت و ۵۰ درصد باقی‌مانده را راننده پرداخت می‌کند، اما، چون بحث بیمه رانندگان به صورت اجباری نیست دولت از بهمن ۹۳ این سهم خود را پرداخت نکرد.

او افزود: برنامه‌ای در اتحادیه و سازمان تامین اجتماعی در حال پیگیری است تا افردادی که در حمل و نقل درون شهری بیمه دارند، ولی دیگر در این زمینه فعالیت ندارند شناسایی شوند و جایگزین شوند با افرادی که وارد ناوگان شده، ولی بیمه ندارند .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار