استفاده از جوهر حاوی اکسیدگرافن برای ماسک‌های ضدکرونایی

دو شرکت فعال در حوزه گرافن در حال انجام پروژه تولید جوهر حاوی اکسیدگرافن برای ماسک‌های ضدکرونایی هستند.

به گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، دو شرکت فعال در حوزه گرافن در حال انجام پروژه تولید جوهر حاوی اکسیدگرافن عامل‌دار شده با نانوذرات نقره هستند تا از این جوهر برای سطح ماسک‌ها و دیگر تجهیزات مراقبت شخصی استفاده کنند.

شرکت زنگرافن سلوشنز (ZEN Graphene Solutions) اعلام کرد، همکاری بین‌المللی با شرکت گرافن کامپوزیت (Graphene Composites) آغاز خواهد کرد. هدف از این همکاری مشترک، مبارزه با ویروس کووید ۱۹ است که برای این کار قرار است جوهر کامپوزیتی گرافنی ضدویروس تولید شود که این جوهر روی سطح ماسک‌های صورت نظیر ماسک N ۹۵ قرار می‌گیرد. این جوهر قابلیت استفاده روی دیگر تجهیزات محافظ را نیز دارا بوده و می‌تواند توانایی محافظتی این تجهیزات را نیز ارتقاء دهد.

پس از اتمام فرآیند توسعه، آزمایش و تایید توانایی، این جوهر ضدویروس را می‌توان در پارچه‌های مورد استفاده در تجهیزات محافظت شخصی به کار برد.

در این همکاری مشترک، شرکت زنگرافن جوهر اکسیدگرافن عامل‌دار شده با نانوذرات نقره را تولید می‌کند، این جوهر پیش از این برای از بین بردن انواع مختلف ویروس کرونا مورد آزمایش قرار گرفته است. به مجرد این که فرآیند تست به اتمام برسد، این جوهر برای تولید ماسک توسط شرکت گرافن کامپوزیت مورد استفاده قرار می‌گیرد.


بیشتر بخوانید: تولید ضدعفونی‌کننده‌های حاوی نقاط کوانتومی کربنی توسط محققان داخلی


آزمایش اثربخشی جوهر اکسید گرافن برای از بین بردن ویروس کرونا در آزمایشگاه ایمنی زیستی سطح سه دانشگاه وسترن اونتاریو کانادا انجام خواهد شد. علاوه براین، جوهر گرافنی برای از بین بردن ویروس‌های نوع A و B آنفولانزا در آزمایشگاه سطح دو ایمنی در بریتانیا و آمریکا مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

شرکت زنگرافن قصد دارد خط تولید محصولات خود را گسترش داده تا بتواند نقاط کوانتومی کربنی، اکسیدگرافن و اکسیدگرافن احیا شده و دیگر محصولات مبتنی بر گرافن را تولید کند. این شرکت در حال احداث آزمایشگاه جدید خود در گلف آنتاریو بوده و در تلاش است تا تولید گرافن را در مقیاس بزرگ‌تر انجام دهد. این فضا قرار است به‌عنوان مرکز تحقیق و توسعه شرکت برای تحقیقات روی گرافن مورد استفاده قرار گیرد که تولید مقیاس کوچک گرافن نیز بخشی از برنامه‌هایی است که قرار است در این فضا انجام شود. این فضا‌ها به شرکت زنگرافن اجازه می‌دهد که سرعت رشد خود را افزایش دهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: کرونا ویروس ، ماسک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.