۴.۵ میلیون لیتر سوخت مورد نیاز ماشین آلات کشاورزان توزیع شد

مدیر جهاد کشاورزی مهاباد گفت: ۴.۵ میلیون لیتر سوخت مورد نیاز ماشین آلات کشاورزی این شهرستان در سه ماهه اول سال جاری تامین شد.

جعفر ایمانیان مدیر جهاد کشاورزی مهاباد  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: ۴.۵ میلیون لیتر میزان سوخت برای فعالیت‌های کشاورزی از جمله کشت محصولات بهاره و سمپاشی مزارع و باغات و برای مقابله با آفت و بیماریها، سن مادری و علف‌های هرز مصرف شده است.

او ادامه داد: در این مرحله سوخت موردنیاز سه هزار و ۸۵۰ دستگاه تراکتور، ۲۰۰ دستگاه تیلر باغی و هزار و ۲۰۰ دستگاه دروگر که در عملیات کشت و داشت بهاره نقش دارند، اختصاص یافته است.

ایمانیان با بیان اینکه مرحله نخست سوخت مورد نیاز کشاورزان به دست همه متقاضیان رسیده است، اضافه کرد: مرحله دوم سوخت کشاورزان نیز از اول تیرماه تا پایان شهریور ماه برای ماشین آلات در نظر گرفته خواهد شد.در ضمن میزان ۱۲ میلیون لیتر به عملیات برداشت محصولات زراعی مانند گندم و جو آبی و دیمی و کلزا برای کمباین‌هایی که در امر برداشت مشغول بکار خواهند شد،اختصاص داده می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی مهاباد با اشاره به اینکه سهمیه سوخت ادوات کشاورزی برابر سال قبل است، افزود: در سال جاری سوخت مورد نیاز این ادوات به صورت هر سه ماه یکبار با نرخ دولتی توزیع می‌شود و در زمینه تأمین سوخت نیز خوشبختانه مشکلی وجود ندارد.

ایمانیان بیان کرد: کشاورزان برای دریافت سوخت موردنیاز ماشین آلات خود با نرخ مصوب دولتی از طریق شرکت‌های فنی و مهندسی و تاییدیه کارشناسان مکانیزاسیون و سرانجام از طریق شرکت ملی پخش فرآورد‌ه های نفتی سوخت موردنیاز خود را دریافت می‌نمایند.

ماشین آلات و ادوات کشاورزی شهرستان مهاباد هم‌اکنون شامل سه هزار و ۸۵۰ دستگاه تراکتور، ۲۶۰ دستگاه خطی کار، ۱۰۰ دستگاه کمباین و یک هزار و ۲۰۰ دستگاه دروگر است.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.