پروازهای برنامه‌ای ایران ایر به مقصد آمستردام (هلند) بعد از رایزنی‌های بسیار از سر گرفته شد.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در ایام پسا کرونا وضعیت پروازهای داخلی و خارجی کشور بسیار آشفته شد. به دنبال شیوع ویروس کرونا در طی ۳ ماه گذشته به ویژه پروازهای خارجی به صورت کامل متوقف شدند و بسیاری از کشورها به دلیل کرونا تمامی پروازهای خود را به طور کامل تعطیل کرده‌اند تا حدی که برخی از شرکت‌های هواپیمایی خارجی اعلام ورشکستگی کردند.

کاهش چشمگیر پرواز شرکت‌های هواپیمایی خارجی

بر این اساس شرکت هواپیمایی فلای بی‌(FLYBE) پس از شیوع ویروس کرونا با کاهش شدید مسافر مواجه شد و با اعلام ورشکستگی تمام فعالیت‌های اقتصادی‌اش در انگلیس و جهان متوقف شد. این شرکت هواپیمایی در سال ۱۹۷۹ تاسیس شد و بزرگ‌ترین ایرلاین منطقه‌ای مستقل اروپا محسوب می‌شد که سالانه ۸ میلیون مسافر را در ۲۰۰ مسیر مختلف جهان جابه‌جا می‌کرد.

شرکت هواپیمایی فلای بی‌ به عنوان بزرگ‌ترین شرکت‌های هوایی انگلیس با شیوع کرونا با کاهش چشمگیر ترافیک هوایی و تقاضای مسافران مواجه شد و در مرحله فروپاشی و بحران‌های مالی بسیار و به خطر افتادن ۲۴۰۰ شغل فعال قرار گرفت که بعد از شیوع کرونا از حالت سرویس دهی خارج شد و تقریبا تمامی پروازهای آن به حالت تعلیق درآمد و به ورشکستگی رسید.

همچنین شرکت حمل‌و‌نقل ایرشاتل نروژ نیز برآوردهای خوشبینانه اش را برای سال ۲۰۲۰ به دلیل گسترش ویروس کرونا پس گرفت. این شرکت نروژی پس از ۳ سال ضرر امیدوار بود که در سال ۲۰۲۰ به سود برسد.

شرکت هواپیمایی لوفت هانزا آلمان نیز به دلیل کاهش شدید ترافیک هوایی یاتا از اپیدمی ویروس کرونا ۱۵۰ هواپیمایش را به آشیانه (پارکینگ) فرستاد.

گفتنی است، چندی پیش سازمان هواپیمایی کشورمان با مدیران شرکت‌های هواپیمایی خارجی جلساتی در رابطه با آغاز پروازهای خارجی برگزار کردند که هنوز در رابطه با موضوعات مطرح شده به نتیجه نرسیده‌اند، البته در این زمینه دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی اعلام کرده است که آسمان ایران بسیار امن است و عبور پروازهای خارجی از آسمان ایران به صرفه است، بنابراین باید این شرکت‌ها خود برای انجام این پروازها پیش قدم شوند.

رایزنی برای پروازهای خارجی از آسمان ایران

از سوی دیگر با شیوع گسترده ویروس کرونا با توجه به اینکه ایرانیان مقیم بسیاری از کشورها درخواست برای بازگشت به ایران را داشتند بنابراین شرکت هواپیمایی ایران ایر برای این اقدام چند پرواز به کشورهایی از جمله ترکیه ،امارات، ایتالیا و هند انجام داده است.

با توجه به اینکه چندی پیش تمامی پروازها به صورت کامل لغو شده بود و تنها به صورت محدود و هفتگی پروازی به فرانکفورت و لندن انجام می‌شد که با رایزنی‌های انجام شده، شرکت هواپیمایی ایران ایر توانست اولین پرواز به آمستردام (هلند) را انجام دهد.

روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) با انتشار اطلاعیه‌ای انجام اولین پرواز به آمستردام (هلند) در دوران شیوع کرونا را اعلام کرد. در این اطلاعیه آمده است:

« با پیگیری‌های این شرکت، موافقت مقامات بهداشتی و صدور مجوز پرواز از سوی هواپیمایی کشوری هلند، "هما" پروازهای برنامه‌ای خود را بار دیگر به فرودگاه آمستردام برقرار می‌کند.

این پروازها با کسب مجوز از وزارت بهداشت و سازمان هواپیمایی کشوری و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، روزهای پنج‌شنبه هر هفته از فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) به مقصد فرودگاه آمستردام انجام می‌شود.

بر اساس مجوز صادر شده، شهروندان کشور هلند، دارندگان کارت اقامت، ویزای بلندمدت و افرادی که ویزای (MVV) تایپ D دارند، شهروندان اتحادیه اروپا، انگلیس و سوئیس، دیپلمات‌ها، اعضای سازمان‌های بین‌المللی، سازمان‌های بشر دوستانه و پرسنل نظامی، دیپلمات‌هایی که از وزارت امور خارجه ایران نامه‌ای مبنی بر آغاز فعالیت در کشور هلند داشته باشند، کادر بهداشت و درمان، پرسنل بخش حمل و نقل کالا و کارگران مرزی، افرادی که به دلایل غیرمترقبه خانوادگی نیاز به سفر داشته باشند و بتوانند مستندات دلایل خود را ارائه کنند، افرادی که به دلایل فوریتی یا مسائل بشردوستانه نیاز به سفر داشته باشند و بتوانند مستندات مربوطه را ارائه کنند و مسافران ترانزیت که دارای بلیت تأیید شده در همان روز در مسیر دوم باشند، می‌توانند به هلند مسافرت کنند.

پروازهای برنامه‌ای «هما» در ساعت ۸ و ۴۵ دقیقه روزهای پنج‌شنبه هر هفته از فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) انجام و در ساعت ۱۲ به وقت محلی وارد فرودگاه آمستردام می‌شود.

این پرواز، همان روز در ساعت ۱۴ به وقت محلی فرودگاه آمستردام را ترک و در ساعت ۲۱ و ۵۵ دقیقه وارد فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) می‌شود.

متقاضیان این سفر می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۴۶۶۲۱۸۸۸ تماس گرفته و جهت تهیه بلیت به دفاتر "هما" در تهران و آمستردام مراجعه کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار