اعتبارات تخصیص یافته به ستاد ملی مقابله با گرد و غبار کافی نیست

دبیر ستاد مقابله با گرد و غبار گفت: اگر اعتبارات ستاد مقابله با گرد و غبار تخصیص داده نشود همه زحمات سال‌های گذشته نیز از بین خواهد رفت.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، طهماسبی با بیان این که ستاد برای سال جاری درخواست ۱۰۰ میلیون یورو کرد، اما مجلس فقط با ۲۰ میلیون یورو از درخواست این ستاد موافقت کرد، که از همین مقدار ۳۰ درصد صرف عملیات مرتبط با اصلاح و بروزرسانی شبکه انتقال و توزیع برق می‌شود و تنها ۱۴ میلیون یورو در اختیار این ستاد قرار می‌گیرد.

طهماسبی با اشاره به اینکه اقدام‌های سال‌های گذشته مانند نهال کاری و دیگر عملیات‌های پیشگیرانه همواره نیاز به نگهداری و ترمیم دارد، گفت: اعتبار سال جاری نه تنها به ما اجازه فعالیت جدید نمی‌دهد بلکه برای نگهداری و ترمیم فعالیت‌های گذشته نیز با کمبود اعتبار مواجه هستیم و از دولت می‌خواهیم تا از منابعی غیر از صندوق توسعه ملی برای این پدیده هزینه کنند.

ستاد ملی مبارزه با گرد و غبار سیاست گذار و برنامه ریز است

دبیر ستاد مقابله با گرد و غبار گفت: نهال کاری و دیگر عملیات‌های اجرایی مقابله با گرد و غبار به هیچ عنوان توسط این ستاد انجام نمی‌شود.

طهماسبی در خصوص برخی از اخبار منتشر شده مبنی بر کاشت نهال‌های غیر بومی و مهاجم، گفت: سازمان جنگل‌ها و مراتع، فعالیت‌های اجرایی مربوط به سیاست‌های این ستاد را انجام می‌دهد، البته این ستاد همواره به همه دستگاه‌های اجرایی توصیه می‌کند تا از گونه‌های غیر بومی استفاده نکنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار