هزینه کرد ۸۵ درصدی زکات جمع آوری شده در امور نیازمندان

مدیرکل کمیته امداد و دبیر شورای زکات استان زنجان گفت:۸۵ درصدی زکات جمع آوری شده در امور مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و اقشار نیازمند هزینه شده است.

هزینه کرد ۸۵ درصدی زکات جمع آوری شده در امور نیازمندانبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،مدیرکل کمیته امداد و دبیر شورای زکات استان زنجان در جلسه شورای زکات این استان با ارائه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه ترویج، فرهنگ‌سازی و جمع‌آوری زکات، گفت: با فعالیت‌های انجام‌شده ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات در قالب واجب، مستحبی و فطره در سطح استان زنجان در سال گذشته جمع‌آوری‌شده است.

او همچنین افزود: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته میزان زکات جمع‌آوری‌شده در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۳۲ درصد افزایش داشته است.

صفری با اشاره به اینکه طبق الزامات ابلاغی شورای عالی زکات کشور ۸۰ درصد زکات جمع‌آوری‌شده باید در امور محرومین و ۲۰ درصد آن در امور عام‌المنفعه هزینه شود، ادامه داد: با فعالیت‌های اثربخش تبلیغی، همراهی عاملین و مساعدت مودیان زکات ۸۵ درصد از زکات جمع‌آوری‌شده در سال گذشته در امور محرومین و ۱۵ درصد در امور عام‌المنفعه و فی سبیل ا... هزینه شده است.

او همچنین تصریح کرد: با نظر پرداخت‌کنندگان زکات ۱۴ میلیارد تومان از مجموع زکات جمع‌آوری‌شده در سال گذشته در امور جهیزیه، تحصیلی، آموزشی، درمان، تأمین مسکن، ساخت و بهسازی سرویس بهداشتی و حمام مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و اقشار نیازمند هزینه شده است.

دبیر شورای زکات استان زنجان در ادامه به فعالیت‌های تبلیغی کمیته امداد استان زنجان در حوزه ترویج و فرهنگ‌سازی این فریضه الهی اشاره کرد و گفت: تولید نزدیک به هزار و ۷۵۰ دقیقه گزارش و خبر با موضوع زکات همکاری صداوسیما، تبلیغات محیطی مناسب با مضامین واجب پرداخت زکات درآیات و روایات در روستا‌ها و شهر‌ها با همراهی دهیاران و شورا‌های اسلامی و تبلیغات میدانی از طریق ۵۳ مبلغ همکار با این نهاد از اقدامات مهم تبلیغی کمیته امداد استان زنجان در حوزه فرهنگ‌سازی زکات در سال گذشته بوده است.

او تشکیل شورای زکات در روستا‌های مشمول پرداخت این فریضه الهی را از اقدامات مهم دبیرخانه شورای زکات عنوان کرد و افزود: با اقدامات انجام‌شده و تعاملات صورت گرفته دو هزار و ۴۲۱ عامل جمع‌آوری زکات در روستا‌ها با دبیرخانه شورای زکات همکاری دارند.

صفری بابیان اینکه جمع‌آوری زکات فطره به‌عنوان یکی از برنامه‌های مهم دبیرخانه شورای زکات است به برنامه‌ریزی برای جمع‌آوری زکات فطره مؤمنین روزه‌دار در روز عید فطر نیز اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به شرایط موجود و محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس منحوس کرونا بیشترین رویکرد این نهاد جمع‌آوری فطریِ و کفارات مؤمنین به‌صورت غیرحضوری بوده، ولی در صورت فراهم شدن برگزاری نماز عید فطر پایگاه‌های جمع‌آوری زکات فطره در مساجد نیز پیش‌بینی‌شده است.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.