معاون راهداری کشور؛

راه‌های شریانی باید عاری از هر گونه نابسامانی باشد

معاون راهداری، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: راه‌های شریانی خاص باید عاری از هر گونه چاله و نابسامانی باشد.

راه‌های شریانی باید عاری از هر گونه نابسامانی باشدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ رضا اکبری، معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در آیین رونمایی از سامانه پاسخگویی تلفنی ۱۴۱ در استان‌ها که به شکل ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به اینکه حساسیت خاصی روی راه‌های شریانی وجود دارد، گفت: اولویت نخست باید روی راه‌های شریانی خاص باشد.

او افزود: در سال جاری سهمیه قیر مطابق با تقاضای استان‌ها در نظر گرفته شده است و برای ترمیم جاده‌ها دقیقا مشکلات جاده در نظر گرفته شود، زیرا که مختصات قسمت‌های مختلف از نظر نیاز به ترمیم متفاوت است.

اکبری با اشاره به اینکه امروز بازیافت آسفالت یک موضوع شناخته شده در دنیاست، ادامه داد: در زمان اجرای طرح ها، حتما همان زمان، آسفالت قبل را بازیافت و در جاده‌های دیگر استفاده کنند.

معاون راهداری کشور در ادامه بر ایجاد کمیته صرفه جویی برای جلوگیری از هدر رفت تجهیزات و مواد لازم پروژه ها، تأکید کرد و ابراز داشت: امسال باید با توجه به شرایط موجود حداکثر هرینه ناشی از صرفه جویی را به مصرف پروژه‌ها برسانیم.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هم در این نشست گفت: با توجه به رسیدن عید فطر در هفته‌های آینده ادارات استان در خصوص کیفیت راه‌ها و حمل و نقل مسافر در دو محور اقدامات ایمنی و اقدامات پیشگیری از کرونا مورد قضاوت قرار خواهند گرفت.

مهران قربانی افزود: ناهمواری‌های راه‌ها به شدت می‌تواند به مجموعه خدمات ما در استان‌ها خدشه وارد کند و قضاوت حقیقی ما از رویه راه‌ها وقتی به یقین نزدیک خواهد بود که جای مسافران قرار بگیریم.

او با تأکید بر اینکه فعالیت‌ها، از منظر استفاده کننده سنجیده می‌شود، ادامه داد: در زمینه ایمنی هم ضرورت دارد توجه کافی به رویه راه‌ها داشته باشیم.

سامانه پاسخگویی تلفنی ۱۴۱ در همدان نیز به عنوان استان پیشتاز، فعال شد و از این پس همشهریان می‌توانند با کارشناسان مستقر در مرکز مدیریت راه‌ها به شکل تلفنی در تمام ساعات شبانه روز تماس گرفته و در جریان اعلام وضعیت ترافیکی راهها، آب و هوای مسیرها، اعلام انسداد‌ها یا محدودیت ها، ثبت شکایات در زمینه خرابی رویه راه‌های کشور، ثبت شکایات مسافران حمل و نقل عمومی و شکایات رانندگان بخش حمل و نقل عمومی قرار بگیرند.

کاهش چشمگیر حجم صف انتظار تماس گیرندگان با اپراتور در شرایط خاص جوی و بحران، افزایش کیفیت، دقت و سرعت پاسخگویی به تماس گیرندگان و افزایش رضایتمندی بیشتر هم استانی ها، قابلیت انتقال تماس‌ها به ستاد و یا سایر استان‌های معین، اطلاع یابی مستقیم مدیران کل استان‌ها از مشکلات و رسیدگی در کمترین زمان و اقدام واکنش سریع در مواقع ضروری و اهتمام مسئولان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در خصوص اطلاع یابی از آخرین وضعیت راه‌های حوزه استحفاظی و رخداد‌های جاده‌ای برای پاسخگویی دقیق و سریع به هم استان‌ها و نظارت بر عملکرد گشت‌های راهداری و ارتباط مستمر از جمله مزایای اجرای این طرح است.

انتهای پیام/ د 

برچسب ها: وزارت راه ، راهداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.