آمریکا در پی صدور هشدار عمومی درباره حمله هکرهای چینی است

روزنامه نیویورک تایمز نوشت نوشت آمریکا قصد دارد چین را به تلاش برای هک و سرقت کردن داده‌های مربوط به تولید واکسن ویروس کرونا متهم کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه نیویورک تایمز نوشت پلیس فدرال و وزارت امنیت داخلی آمریکا، خود را برای صدور هشداری مبنی بر تلاش هکر‌ها و جاسوسان بسیار ماهر چینی برای سرقت نتایج پژوهش‌های آمریکا در زمینه تولید واکسن و داروی علاج ابتلا به ویروس کرونا آماده می‌کنند. این تلاش‌ها بخشی از افزایش سرقت در فضای مجازی و حملات سایبری از سوی عوامل کشور‌هایی است که با همه‌گیری کووید- ۱۹ روبرو هستند.

بنا بر این گزارش، گفته می‌شود ده‌ها کشور هکر‌های نظامی و اطلاعاتی را به کار گرفته‌اند تا هرچه ممکن است در مورد واکنش سایر کشور‌ها در برابر شیوع ویروس کرونا، اطلاعات به دست آورند. برخی شرکت‌های امنیتی خصوصی اعلام کرده‌اند حتی متحدان آمریکا مانند کره جنوبی و کشور‌هایی که به طور معمول از توانمندی‌های سایبری خود استفاده نمی‌کنند، مانند ویتنام ناگهان هکر‌های دولتی خود را جهت تمرکز روی اطلاعات مربوط به ویروس به کار گرفته‌اند.

به موجب پیش‌نویس هشدار عمومی که قرار است چند روز دیگر منتشر شود، چین از طریق راه‌های غیرقانونی، به دنبال کسب اطلاعات و داده‌های بهداشت عمومی و مالکیت فکری مربوط به تولید واکسن، راه‌های درمان و آزمایش ویروس کرونا است.

به گفته مقامات آمریکایی، تصمیم برای صدور هشدار خاص علیه تیم‌های هکری دولتی در چین، بخشی از راهبرد بازدارنده وسیع‌تر به شمار می‌رود که فرماندهی سایبری آمریکا و آژانس امنیت ملی آمریکا را نیز در بر می‌گیرد. این هشدار همچنین تازه‌ترین مورد از تلاش‌های دولت ترامپ برای سرزنش چین به عنوان منبع شیوع همه‌گیری بیماری و سوء استفاده از پیامد‌های آن به شمار می‌رود.

کریستوفر کربس، مدیر آژانس امنیت زیرساخت و امنیت سایبری، اعلام کرد تاریخچه طولانی چین در استفاده بد از فضای سایبری به خوبی ثبت و مستند شده است بنابراین اقدام چین در هک کردن داده‌های مربوط به واکنش کشور‌ها در مبارزه با کووید- ۱۹ جای تعجبی ندارد.

نیویورک تایمز در ادامه نوشت: هفته گذشته، آمریکا و انگلیس هشدار مشترکی مبنی بر هدف قرار گرفتن «نهاد‌های مراقبت‌های بهداشتی، شرکت‌های داروسازی، دانشگاه‌ها، سازمان‌های تحقیقات پزشکی و دولت‌های محلی» صادر کردند. اگرچه در این اطلاعیه‌ها به طور مشخص از کشور خاصی نام برده نشده است، لحن آن از نوعی است که اغلب برای توصیف برخی عوامل فعال در فضای سایبری یعنی روسیه، چین، ایران و کره شمالی استفاده می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار