منوچین: با ادامه تعطیلی کسب‌وکار، رکود اقتصادی آمریکا همیشگی خواهد بود

وزیرخزانه‌داری آمریکا اعلام کرد اگر تعطیلی‌ها در این کشور ادامه یابد، رکود اقتصادی گریبان‌گیرِ دائمی آمریکا خواهد شد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی هیل، استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا، روز یک‌شنبه به خبرنگاران گفت اگر کسب‌وکارها باز نشود، این کشور با رکود اقتصادی شدیدی مواجه خواهد شد.

وزیرخزانه‌داری آمریکا در جمع خبرنگاران با بیان‌ آنکه ویروس کرونا در آمریکا همچنان شیوعی گسترده‌ داشته و او نیز از این مسئله آگاه است گفت: «باید کسب‌وکارها را باز کنیم وگرنه به رکود دائمی و شدیدی در اقتصاد آمریکا مواجه می‌شویم.»

این گفته منوچین، در حالی مطرح می‌شود که مقامات بهداشت آمریکا بارها هشدار داده‌اند که اگر در باز کردن دوباره فعالیت اقتصادی تعجیل صورت گیرد و پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود، با موج جدید و شدیدتری از ویروس کرونا در این کشور مواجه خواهند شد.

اما منوچین چندین بار گفته است که تعطیل نگاه داشتن اقتصاد خطر بیشتری برای آمریکا خواهد بود.

او در صحبت‌های خود با اشاره به هشدار مقامات بهداشتی گفت: «من فکر می‌کنم خطر بسیار بالایی در دوباره از سر نگرفتن فعالیت‌های اقتصادی وجود دارد. من از رکود اقتصادی همیشگی در آمریکا صحبت می‌کنم و آینده دور را می‌بینم.»

این وزیر در پایان صحبت‌هایش گفت: «ما به زودی تمام فعالیت‌ها را از سرخواهیم گرفت اما باید مطمئن باشیم که تمام پروتکل‌های بهداشتیِ مورد نظر مقامات بهداشتی رعایت می‌شود و این یعنی فاصله‌گذاری اجتماعی به درستی انجام شود.»

در هفته‌های اخیر بحث‌های زیادی درباره زمان و چگونگی از سرگیری کسب‌وکارها و بالا رفتن نرخ بیکاری در آمریکا انجام شده است. به طور مثال روز گذشته منوچین، خود از احتمال رسیدن نرخ بیکاری به ۲۵ درصد در این کشور خبر داد.

همچنین مشاور اقتصادی کاخ سفید نیز در مصاحبه‌ای با سی‌بی‌اس اعلام کرده دولت انتظار دارد در آینده نرخ بیکاری در این کشور تا ۲۰ درصد افزایش یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار